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 A Giga Berlin idén márciusban, a Giga Texas pedig egy hónappal később áprilisban kezdte meg a sorozatgyártást. Amikor teljesen kiépül majd a gyártókapacitás, évi fél-félmillió, azaz nagyjából heti 10-10 ezer Model Y gördülhet ki majd a két gyár kapuján. Az első év végére ennek a gyártási kapacitásnak a fele volt a cél – ez nem lesz meg, de nem tűnik túl nagynak az elmaradás. Pár napon belül jelentettek új csúcsot mindkét üzemből. Az év elején Berlinben március közepén kezdődött a sorozatgyártás, és nagyjából három hónappal később júniusban érték el a heti ezres tempót, majd újabb három hónappal később szeptember végén a heti kétezret. Congrats to the Giga Berlin team on building 3k Model Y this week! pic.twitter.com/uUTOTRrasX — Tesla (@Tesla) December 18, 2022 Most két és fél hónappal később, december közepén sikerül megugrani a heti háromezer autós küszöböt a német üzemben, a tempó pedig innen elvileg gyorsulni fog. A gyárban jelenleg heti öt napot, két műszakban dolgoznak, de helyi informátorok szerint már ezen a héten elindult a harmadik műszak a logisztikai területen, egy hónap múlva, január közepén pedig a gyártás is követi majd ezt. Így nagyjából egy jó hónap múlva már heti öt napon át három műszakban dolgoznak majd, és akár 4500 autó is készülhet így hetente. A heti ötezres tempóhoz azonban állítólag kell majd a szombati termelés bevezetése is. Kínai segítséggel Texas nagyon hasonló tempóban halad, mint Berlin. Áprilisban kezdődött a termelés, a heti ezer autót pedig augusztus 20-án érték el. A gyártást hátráltatta az új 4680-as akkucellák előállításának sebessége, de előkerült a B terv, és amióta párhuzamosan gyártják a régebbi, 2170-esekkel is az autókat, felgyorsult a tempó. Giga Texas hits 3k Model Y builds/week. Congrats, Tesla team! 🤘 pic.twitter.com/uhG03gFyba — Tesla (@Tesla) December 15, 2022 Hivatalos kétezres mérföldkövet nem osztottak meg Texasból, de most december közepén itt is meglett a heti 3000 autó. A hírek szerint a gyártás további növeléséhez kínai segítség érkezett, Tom Zhu, a vállalat kínai területi vezetője segít Austinban replikálni Sanghaj sikerét. Ha nem ütköznek újabb akadályba, akkor, becslésünk szerint Berlinnel hasonló ütemben, jövő év elején, február-március magaságában érhetik el az éves negyedmilliós gyártási ütemet. Távozik Musk a Tesla éléről? Mexikó és Fremont A Tesla gyártáshoz kapcsolódóan van még két rövid hírünk, amelyeket érdemes megemlíteni. Az egyik Mexikóból érkezett, ugyanis állítólag még idén bejelenthetik, hogy itt épül majd a Tesla következő gyára. Hasonló hírek korábban érkeztek Kanadából is, és Korea is nagyon szeretné ha náluk gyártana az autógyártó. Nemsokára kiderülhet melyik pletyka volt igaz a sok közül. A másik hír Fremontot illeti. A helyi városházához beérkezett építési engedély-kérelmek ugyanis arról árulkodnak, hogy újabb könnyűszerkezetes csarnok – sátor – készül a gyár zsúfolt területén, amely jövő májusig áll majd ideiglenes szolgálatba. De nem is ez az igazi hír, hanem a szerkezet építésének oka: a gyárépületből átmenetileg ki kell költöztetniük a Model 3 gyártásának egy részét, a csarnokban ugyanis munkálatok folynak majd, a Highland projekt előkészítése kapcsán. A Highland a következő Model 3 frissítés belső kódneve. Jövőre teljesen megújulhat a Tesla Model 3 Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!