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 A kínai Geely-hez tartozó Volvo az autógyártók között az egyik legagresszívebb stratégiát követi az elektromos átállás kapcsán. A vállalat 2019-óta nem mutatott be kizárólag belsőégésű motorral szerelt típust, és céljuk, hogy 2025-re eladásaik fele tisztán elektromos, fele pedig valamilyen hibrid legyen, 2030-ra pedig befejezik az átállást és csak villanyautókat forgalmaznak majd. 2022-ben ők is azon gyártók közé tartoztak, amelyek eladásai összességében csökkentek, de ami a villanyautóikat illeti, azok számai 160 százalékos növekedést mutattak. Az átalakulás évei 2022-ben a Volvo 615 ezer személyautót értékesített, ami 12 százalékkal volt kevesebb, mint az azt megelőző évben, ugyanakkor a vállalat eladásaiban 11 százalékra növekedett a tisztán elektromos autók aránya. Az elmúlt hetekben publikált értékesítési statisztikákban rendre megjegyeztük a plug-in hibridek eladásainak csökkenését, mint átívelő trendet, és ez a svéd márkánál is jól látható, hiszen ezek eladásai 15 százalékot estek. Ennél jobban csak a hagyományos hibrid és belsőégésű motoros modelljeik számai szorultak vissza, ezekből ugyanis ötödével kevesebb fogyott. A tisztán elektromos autók eladásai viszont 25 ezerről 66 ezerre nőttek, részesedésük pedig a cég értékesítési számaiból a háromszorosára emelkedett. Európában ennél is gyorsabb az átalakulás üteme, hiszen a hagyományos meghajtások számai közel harmadával, a konnektoros hibrideké ötödével csökkent, miközben a tisztán elektromos „svéd acél” eladásai 175 százalékkal nőttek, arányuk pedig már 18,5%-ra emelkedett. Volvo EX90 Kínában még mindig rendkívül kevés elektromos autót adott el a vállalat, plug-in hibrid eladásai pedig még csökkentek is. Ez nem túl jó jel, mivel az ázsiai országban továbbra is elképesztő sebességgel alakul át a piac, és az előzetes adatok alapján 2022-ben 25% volt ennek a két kategóriának az aránya, idén pedig 40%-ra nőhet. A plug-in hibridek az USÁ-ban törték csak meg a trendet, itt a gyér, de legalább megbízhatatlan töltőhálózat miatt még mindig sokan nem mernek tisztán elektromosra váltani. Az előzetes adatok alapján ennek ellenére Amerikában a villanyautók eladásai ezzel együtt 66%-kal emelkedtek, így a Volvo 14 százalékos eredménye nem számít túl erősnek. A svéd vállalat sajtóközleménye szerint 2021-ben 280 milliárd svéd korona forgalom mellett 20,3 milliárdos üzemi eredményt értek el (~2 milliárd USD), ami 7 százalékos haszonkulcsot jelentett. A vállalat 2022-es eredményét később teszik majd közzé. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!