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 A Hyundai európai vezetője, Michael Cole a brit Autocar magazinnak adott interjújában elmondta, hogy a vállalatot meglepte, hogy a tisztán elektromos Hyundai Ioniq 5 mennyire sikeres lett a prémium márkák vásárlóinak megnyerésében. Az elektromos járművek gyártási költségei magasabbak, ezért az Ioniq 5 modell árazása is a Hyundai hagyományos kínálata fölé emelkedik, ennek ellenére az értékesítés sikeres. Cole azt is elmondta, hogy az Ioniq 5-tel szerzett tapasztalataik alapján a jövőbeli Hyundai modellek minőségét akár magasabbra is pozicionalhatják, valószínűleg magasabb a prémium márkáktól a Hyundai felé forduló vásárlók aránya, mint amire számítottak. Ezek a tapasztalatok eloszlatták az aggodalmakat azzal kapcsolatban, hogy az Ioniq 7-re lesz-e igény az európai piacon, most már teljesen biztosak abban, hogy eladható az új modell Európában és még prémium márkák ügyfeleit is elcsábíthatja. Arra a következtetésre jutottak, hogy az elektromos járművek tekintetében kevésbé erős a márkahűség. Az interjúból megtudtuk, hogy a régi Hyundai vásárlók megtartása szintén fontos a vállalat számára, ezért nem fog a prémium vevők felé elmozdulni a márka, de hisznek abban, hogy az elektromos modellekkel új ügyfeleket érhetnek el. Az Ioniq 5 modellből 2022-ben majdnem 31.000 példányt értékesítettek az európai piacon, amely bár megközelítette, de megelőzni nem tudta az európai elektromos Kona eladásokat (36.455 db). Az Egyesült Államokba mintegy 23.000 Ioniq 5 jutott a 2022-es évben. Villanyautó teszt: Hyundai Ioniq 5 LR AWD Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!