A Hyundai európai vezetője, Michael Cole a brit Autocar magazinnak adott interjújában elmondta, hogy a vállalatot meglepte, hogy a tisztán elektromos Hyundai Ioniq 5 mennyire sikeres lett a prémium márkák vásárlóinak megnyerésében. Az elektromos járművek gyártási költségei magasabbak, ezért az Ioniq 5 modell árazása is a Hyundai hagyományos kínálata fölé emelkedik, ennek ellenére az értékesítés sikeres. Cole azt is elmondta, hogy az Ioniq 5-tel szerzett tapasztalataik alapján a jövőbeli Hyundai modellek minőségét akár magasabbra is pozicionalhatják, valószínűleg magasabb a prémium márkáktól a Hyundai felé forduló vásárlók aránya, mint amire számítottak. Ezek a tapasztalatok eloszlatták az aggodalmakat azzal kapcsolatban, hogy az Ioniq 7-re lesz-e igény az európai piacon, most már teljesen biztosak abban, hogy eladható az új modell Európában és még prémium márkák ügyfeleit is elcsábíthatja. Arra a következtetésre jutottak, hogy az elektromos járművek tekintetében kevésbé erős a márkahűség. Az interjúból megtudtuk, hogy a régi Hyundai vásárlók megtartása szintén fontos a vállalat számára, ezért nem fog a prémium vevők felé elmozdulni a márka, de hisznek abban, hogy az elektromos modellekkel új ügyfeleket érhetnek el. Az Ioniq 5 modellből 2022-ben majdnem 31.000 példányt értékesítettek az európai piacon, amely bár megközelítette, de megelőzni nem tudta az európai elektromos Kona eladásokat (36.455 db). Az Egyesült Államokba mintegy 23.000 Ioniq 5 jutott a 2022-es évben. Villanyautó teszt: Hyundai Ioniq 5 LR AWD Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!