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 Itt az ideje, hogy felkészítsük közlekedési eszközeinket a tavaszi indulásra – hívta fel a figyelmet a szezonális teendőkre a Jövő Mobilitása Szövetség, melynek szakértői hasznos tippekkel is segítenek. Elektromos rollerek miatt módosul a KRESZ – a villanyautók mikor kerülnek sorra? A BKK kerékpárszámláló pontjainak mérései szerint az elmúlt hat évben közel duplájára nőtt a téli időszakban kerékpározók száma, de a többség még mindig tavasszal veszi elő újra a kétkerekű közlekedési eszközeit, melyek között egyre több rendelkezik elektromos meghajtással. Így készítsd fel hagyományos eszközöd! Nem csak az első tavaszi út előtt, hanem rendszeresen, néhány naponta érdemes ellenőrizni a guminyomást, a kerekek állapotát. A túl puha gumi nehezen irányítható, lassú és balesetveszélyes, a túl kemény pedig könnyebben megcsúszik – meg kell találni a megfelelő guminyomást, ami függ a gumi szélességétől és fajtájától és a bringás testsúlyától is. Ha hónapokig állt a kerékpárunk leeresztett belsővel, akkor az első utunk előtt pár nappal érdemes felfújni, majd ellenőrizni, hogy tartja-e a nyomást. Elektromos robogó teszt: LVNENG LX08 Az első tavaszi útja előtt egy mosást is mindenképpen megérdemel a bicikli, de ezt ne magasnyomású autómosóban, inkább vödörrel, tisztítószerrel, kefével végezzük, a lánchajtás alkatrészeit hagyjuk ki. A tisztítás során ügyeljünk arra, hogy véletlenül se kerüljön olaj például a féktárcsára, vagy a felni fékezőfelületére. Ezután következhet a kenés: ennek hiányában tavasszal sok nyekergő bringát hallani. Üzembe helyezés előtt mindenképpen forgassuk párszor hátra a hajtókart és ha nem forog könnyedén, akkor olajozásra lesz szükség. Indulás előtt fontos ellenőrizni a fékeket is, érdemes végignézni a csavarokat is, ellenőrizni a lámpákat. E-bike, e-roller, e-robogó Az elektromos meghajtású mikromobilitási eszközök első tavaszi útja előtt szintén ellenőrizzük a guminyomást és mindenképpen töltsük fel teljesen az akkumulátort. A töltőt mindig először a konnektorba csatlakoztassuk és csak utána eszközünkbe, a kábel pedig ne legyen feltekerve! Az első utunk alatt figyeljünk, hogy az újra elővett roller nem nyikorog-e. Ha a próbaút során valami szokatlant tapasztalunk, forduljunk szakszervizhez, ugyanis az a tapasztalat, hogy ilyenkor sokkal kisebb és olcsóbb javítással orvosolható lesz a probléma, mint később. Aki a téli időszakban nem használta a járművét, óvatosan induljon el az első néhány alkalommal: mindannyian élvezzük a várva várt tavaszi időjárás simogatását, de a szokásosnál nagyobb odafigyeléssel vegyünk részt a forgalomban, hiszen akár néhány hónap kihagyás is érezhető a korábban megszokott mozdulatsorokban. Sőt, a többi közlekedő is elszokott a rolleresektől, kerékpárosoktól, emiatt is érdemes óvatosabban hajtani. Magunkat is készítsük fel És persze az eszközök mellett nem árt magunkat is felkészíteni: a tavaszi 10-15 fokban még figyelni kell a megfelelő öltözködésre, hiszen egy átlagos városi 20 km/órás sebesség is 7 fokkal tudja csökkenteni a hőérzetet – könnyen fázhat kezünk, nyakunk és fülünk az egyébként már kellemes sétaidőben is. Ha hónapok óta nem tekertünk vagy rollereztünk, akkor hagyjunk időt a bemelegedésre, hogy újra visszatérjenek a rég nem használt rutinok, mozdulatok – ha nem így teszünk, annak sokszor baleset a vége, figyelmeztetnek a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői. Egy forintot fogyaszt kilométerenként Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!