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
auto
2024. 04. 27. szombat

A Nürburgringen fotózták le a hiperautók királyának versenyváltozatát

elektromos autó

A Lotus Evija már az alap formájában is egy vadállat, úgy tűnik azonban, hogy ennél sokkal többet vár elektromos hiperautójától a kínai kézben lévő brit márka. A napokban egy eddig még nem látott, különleges változatot kaptak lencsevégre a Nürburgringen, ami azt sejteti, hogy a Lotus a Volkswagen ID.R versenyautóját próbálja letaszítani a trónról.

A fotók megjelenését követően a Lotus szóvivője nyilatkozott a sajtónak, és elmondta, hogy a versenypályára szabott Evija X egy vadonatúj technológiai tanulmány, amely az elmúlt hetekben több ország számos versenypályáján megfordult azzal a céllal, hogy a mérnökök feltérképezhessék, mit lehet kihozni a világ legerősebb, sorozatgyártásban lévő hajtásláncából. Az Evija négy motorja összesen 1972 lóerő leadására képes, de nem kizárt, hogy a versenyváltozatban ezt is überelni tudják.

Új királyt koronáztak a hipersportautók

Úgy tudni, hogy az Evija X fejlesztésében a többek között a Mercedes-AMG One-on végzett munkájáról is ismert Multimatic versenymérnöki céggel dolgozik együtt a Lotus. Az egyelőre nem erősítették meg, hogy valóban megpróbálják-e megdönteni az elektromos versenyautók között a pályarekordot tartó VW ID.R idejét, de ha igen, akkor az Evija X-nek 6 perc és 5,336 másodperc alá kell befutnia.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.