Állítólag a kínai kormány ösztönzésére, hivatalosan a kínai autógyártók szövetségének szervezésében, 16 autógyártó megállapodást kötött a sanghaji China Auto Forum alkalmából, amely egyfajta fegyverszünetnek tekinthető a január óta tartó árháborúban – írja a CnEVPost. Mostantól jófiúk lesznek. Hosszú árvágások éjszakái Az elmúlt hónapok árcsökkentéseinek a vásárlók biztosan örültek, de a kínai autógyártók szövetsége már egy ideje kongatja a vészharangot. Bőven vannak akik a már veszteséges árszintből kényszerültek tovább engedni.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 Most 16 autógyártó, név szerint a BAIC, a BYD, a Changan Automobile, a Chery, a China FAW, a China National Heavy Duty Truck, a Dongfeng Motor, a GAC, a Geely, a Great Wall Motor, a JAC, a Li Auto, a Nio, a SAIC, a Tesla és az Xpeng aláírtak egy megállapodást, amely – röviden – az alábbiakat szögezi le: Tiszteletben tartják az iparág szabályait, csak ezeknek megfelelő marketing tevékenységet folytatnak, és nem borítják fel a piacot „abnormális” árakkal. Nem fognak megtévesztő, hazug marketinget használni és félrevezetni a fogyasztókat. A minőséget helyezik az első helyre. Eleget tesznek társadalmi felelősségüknek, a bizalmat fokozzák és a gazdasági növekedés fenntartásán dolgoznak. Az első pontot talán nem kell túl sokat magyarázni, lelki szemeink előtt látjuk, ahogy a pont felolvasásakor a Tesla képviselője a mennyezet repedéseit tanulmányozta a terem sarkában, míg a többiek nagyon csúnyán néztek rá. Az utolsó pont pedig talán a furcsa kínai kommunista-kapitalista állam elvárása volt, egy kötelező kör. A középső két pont annyival érdekesebb, hogy az elmúlt években, de különösen az árháború óta megszaporodtak a megkérdőjelezhető marketing megoldások, amelyek a másik szándékos lejáratását célozták meg nyílt, vagy rejtett eszközökkel, hazugságokkal. Voltak perek és elmarasztaló bírósági ítéletek is, ám ezek az esetek csak egy-egy bolt, kereskedés, vagy elégedetlen vásárló magánakciójának tűntek. Hogy ez a fegyverszünet mennyire komoly, és meddig tart az jó kérdés, de alapvetően önszabályozó, önként vállalt megoldásról van szó – és 16 jelöltünk van arra, hogy ki rúgja fel először. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!