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
auto

Tűzszünet Kínában: vége az árháborúnak?

üzlet
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

Állítólag a kínai kormány ösztönzésére, hivatalosan a kínai autógyártók szövetségének szervezésében, 16 autógyártó megállapodást kötött a sanghaji China Auto Forum alkalmából, amely egyfajta fegyverszünetnek tekinthető a január óta tartó árháborúban – írja a CnEVPost.

Mostantól jófiúk lesznek.

Hosszú árvágások éjszakái

Az elmúlt hónapok árcsökkentéseinek a vásárlók biztosan örültek, de a kínai autógyártók szövetsége már egy ideje kongatja a vészharangot. Bőven vannak akik a már veszteséges árszintből kényszerültek tovább engedni.

Most 16 autógyártó, név szerint a 

BAIC, a BYD, a Changan Automobile, a Chery, a China FAW, a China National Heavy Duty Truck, a Dongfeng Motor, a GAC, a Geely, a Great Wall Motor, a JAC, a Li Auto, a Nio, a SAIC, a Tesla és az Xpeng

aláírtak egy megállapodást, amely – röviden – az alábbiakat szögezi le:

  • Tiszteletben tartják az iparág szabályait, csak ezeknek megfelelő marketing tevékenységet folytatnak, és nem borítják fel a piacot „abnormális” árakkal.
  • Nem fognak megtévesztő, hazug marketinget használni és félrevezetni a fogyasztókat.
  • A minőséget helyezik az első helyre.
  • Eleget tesznek társadalmi felelősségüknek, a bizalmat fokozzák és a gazdasági növekedés fenntartásán dolgoznak.

Az első pontot talán nem kell túl sokat magyarázni, lelki szemeink előtt látjuk, ahogy a pont felolvasásakor a Tesla képviselője a mennyezet repedéseit tanulmányozta a terem sarkában, míg a többiek nagyon csúnyán néztek rá. Az utolsó pont pedig talán a furcsa kínai kommunista-kapitalista állam elvárása volt, egy kötelező kör.

A középső két pont annyival érdekesebb, hogy az elmúlt években, de különösen az árháború óta megszaporodtak a megkérdőjelezhető marketing megoldások, amelyek a másik szándékos lejáratását célozták meg nyílt, vagy rejtett eszközökkel, hazugságokkal. Voltak perek és elmarasztaló bírósági ítéletek is, ám ezek az esetek csak egy-egy bolt, kereskedés, vagy elégedetlen vásárló magánakciójának tűntek.

Hogy ez a fegyverszünet mennyire komoly, és meddig tart az jó kérdés, de alapvetően önszabályozó, önként vállalt megoldásról van szó – és 16 jelöltünk van arra, hogy ki rúgja fel először.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás