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 A magyar és a német üzemében is gyártani fogja a CATL az új Shenxing akkumulátorát, amelyet augusztus közepén jelentettek be – írja a Reuters. Az újítás az olcsóbb villanyautóknak ígér a drágábbakéhoz hasonló töltési időt. Mindenkinek jár a gyors töltés A világ legnagyobb akkumulátor gyártója, a kínai CATL augusztus 16-án jelentette be a Shenxing névre keresztelt új akkucelláját, amelynek neve egy ősi kínai kifejezés, és a gyorsaságra utal. Az új aksi az LFP családba tartozik, azaz lítium-vas-foszfát celláról beszélünk, amelyhez sem problémás kobalt, sem drága nikkel nem kell, ezért, bár kisebb az energiasűrűsége mint a legnagyobb hatótávú autók aksijának, az olcsóbb modellek kedvelt akkucellája. Az LFP akkumulátor élettartama is legalább duplája a hagyományosabb NMC/NCA cellákénak, és nehezebben is gyulladnak ki, ám három lényeges tekintetben hátrányban vannak a drágább megoldásokkal szemben. Az LFP cella energiasűrűsége alacsonyabb, így ugyanakkora akkupakkba kevesebb kapacitás (kisebb hatótáv) fér – ezen a CATL új M3P aksijának megoldásai akarnak nagyjából 10 százalékot javítani. A Shenxing akku ebben a tekintetben, jelen ismereteink szerint, nem hoz újítást, ám megold két további problémát, a hosszabb töltési időt, és a gyengébb teljesítményt a kemény hidegben. A Shenxing cellákra épülő akkupakk a gyártó ígérete szerint 10 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra, és a mínusz tíz fokra hűlt akkupakknál sem tart ez tovább fél óránál. Villámgyorsan tölthető népakkumulátort jelentett be a CATL A vállalat most a müncheni autókiállításon azt jelentette be, hogy mind a tavaly év végén megnyitott német, mind az épülő magyar akkugyára is gyártani fogja az új akkumulátorokat is. A Shenxing gyártása még idén megkezdődik Kínában és jövőre már autókban is láthatjuk. Arról azonban egyelőre nem érkeztek hírek, hogy a Shenxing gyártása kevesebb víz vagy energia felhasználásával járna, ahogy azt sem mondták, hogy ne kellene a készítés során a mérgező NMP oldószert használni. Ez utóbbit a gyártás során teljesen visszanyerik, az elkészült akkuban nincs, ám nem megfelelő kezelése és ártalmatlanítása súlyos következményekkel járhat, ahogy ezt a Samsung gödi gyára esetén láttuk. Ahhoz, hogy ezt a három problémát megoldják az új akkumulátort szárazelektródás eljárással kellene gyártani, ám legjobb tudásunk szerint, erről nincs szó. Így gyárt akkut a CATL Debrecenben Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!