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 Már 15. hónapja töretlenül növekszik az Európában eladott autók száma, és egyre népszerűbbek a tisztán elektromos autók. Az idei év első 10 hónapjában több tisztán elektromos autót értékesítettek, mint dízelt, a tölthető hibrideket viszont egyre kevésbé veszik. Októberben 855 ezer új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban, 14,6 százalékkal többet mint egy évvel korábban. Az újautó-eladások 14,2%-a volt tisztán elektromos, amely több, mint a dízelek 12%-os aránya. A villanyautók népszerűsége Belgiumban (+147,3%) és Dániában (+100,7%) nőtt a leginkább, Németországban, amely az elektromos autók legnagyobb piaca, csak 4,3%-os volt a növekedés az előző év októberéhez viszonyítva. A plug-in hibrid modellek eladásai az elmúlt hónapban 5 százalékkal 72 ezerre csökkentek. Belgiumban 70,2 százalékos volt a növekedés, Franciaországban 34,2 százalékkal többet helyeztek forgalomba, Németországban, a kategória legnagyobb piacán viszont 49,0 százalékkal kevesebbet. Összességében a PHEV kategória részesedése idén októberben 8,4 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 10,2 százalékról. 2023-ban már több mint 1,2 millió tisztán elektromos autót értékesítettek az EU piacán, így nem csak októberben, de az idei évből eltelt 10 hónapot tekintve is megverték a villanyautók a dízeleket. Az akkus elektromos autók részesedése idén 14 százalékon áll, míg a dízelek már csak 13,9%-ot hasítottak ki a tortából. Legtöbb autót még mindig benzinmotorral vásárolunk Európában (35,9%), de nagyon népszerűek a hibridek (25,5%) is. A konnektorról is tölthető hibridek (PHEV) népszerűsége (7,6%) azonban folyamatosan csökken. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!