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 A Nio az egyik legismertebb új, kínai prémium villanyautó-márka, de talán kevesen tudják, hogy autóit eddig a JAC készítette bérgyártásban. Arról viszont talán már többen hallottak, hogy a jelenleg a CATL és a CALB aksijait használó márka saját akkugyártást tervezett. Most mindkét fronton változás történik. Spórolnak A Nio eladásai az idei év első kilenc hónapjában 33 százalékkal, 110 ezer darabra emelkedtek, de sajnos ezzel párhuzamosan a cég veszteségei 77 százalékkal – kerekítve – 2,2 milliárd dollárra nőttek. Így az autógyártó nemcsak új modelleket, de szerkezeti átalakítást is elhatározott. Bár a Nio eddig a CATL és a CALB akkucelláit használta, a vállalat már egy ideje tervezi, hogy saját akkugyárral egészíti ki ezeket a forrásokat. A tervezett kínai üzem 2025-ben kezdhet termelni, és évi 40 GWh kapacitással rendelkezik majd – a hírek szerint egy a Tesla 4680-as celláihoz hasonló nagy hengeres formátumot terveznek gyártani. A vállalat még a konkurensektől, így a Giga Nevadából is csábított át szakembereket. A Reuters azonban úgy értesült, hogy még idén év vége előtt külön, független cégbe szervezik a szárnyait még csak bontogató akkugyárat, amelyhez azután külső befektetőket is keresnek. Ez nemcsak az építés és a fejlesztések költségeit osztaná meg másokkal, de a cégen belül is megszűnne több pozíció, míg egyes alkalmazottakat más osztályok vennének át. Az üzlet része az akkugyártáshoz kapcsolódó szellemi tulajdon és a már megvásárolt tesztberendezések is. Nio EL6 De furcsa mód nemcsak az épülő gyár eladásával, hanem gyárak vásárlásával is a spórolna a vállalat. A Nio autóit jelenleg nem saját maga, hanem partnere a JAC gyártja, de hamarosan ez is változhat. December 4-én a kínai hatóságok bejegyezték ugyanis a márkát az autógyártók listájára, majd másnap a Nio bejelentette, hogy 442 millió dollárért megvásárolja a JAC két, jelenleg is nekik termelő gyárát. A lépéstől azt remélik, hogy 10 százalékkal csökkennek a költségek. Beszáll a Geely a Nio akkucsere bizniszébe Többször próbálkoztak A CnEVPost információi szerint a Nio az elmúlt években már kétszer is próbálkozott a szükséges engedélyek beszerzésével, hogy saját maga gyárthasson, de ez eddig nem sikerült. Először még 2016 elején próbálkoztak, amikor a központi kormányzat kiadta az utolsó 15 darab engedélyt az új villanyautó-gyártóknak. Az illetékesek azonban ekkoriban már keményebb feltételeket támasztottak, hogy megakadályozzák a gombamód szaporodó, de sorozatosan csődben végződő újabb és újabb autógyártók történetének ismétlődését. Csakhogy a Nio első modellje az ES8 nem készült el időben, és kicsúsztak a határidőből. NIO ES8 2018-ban azonban már a helyi hatóságok hatáskörébe delegálták a kérelmek elbírálását, így az autógyártó ismét próbálkozott, de ekkor még nem érte el az éves darabszámra és forgalomra vonatkozó minimális követelményeket. Így végül maradt a bérgyártás a JAC-nél, ám a messze nem felhőtlen kapcsolat mellett, ez azt is jelentette, hogy az elmúlt három évben 75, 100, illetve 160 millió dollárt kellett a partner részére kifizetniük. Tavaly a vállalat 122 ezer autót adott el, így ez autónként 1300 dollárnak felelt meg. 3000 embert bocsát el a Nio Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!