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 Elbukott az Európai Parlament szavazásán az ötlet, amely szerint külön B+ jogosítványt vezettek volna be az 1800 kg-nál nehezebb személyautókra. A közelmúltban többen riogatták a villanyautósokat azzal, hogy hamarosan B+ kategóriás jogosítványra lehet majd szükségük, hiszen az elektromos autók jelentős része lépi túl az 1800 kg-os határt az akkumulátor tömege miatt. 130 éves a forgalmi – ideje megújítani! Az ötletet Karima Delli, zöldpárti képviselő emelte be a jogosítványokkal kapcsolatos javaslatba a szöveg parlamenti felelőseként, a szigorítást azonban már korábban is sokan támadták. Bár alapvetően az SUV-divat visszaszorítása lehetett a képviselő célja, ezzel az EU elektromobilitás iránti törekvését is nehezítette volna. A szigorúbb súlyhatár mellett az alap B kategóriás jogosítvánnyal a jelenlegi 130 km/h helyett a maximális megengedett sebességet is 110 km/h-ra korlátozták volna. A javaslatról korábban a villanyautosok.hu-n azért nem számoltunk be, mert valószínűtlen volt a szigorítás elfogadása, hiszen a szabályok éppen ezzel ellentétesen változtak a közelmúltban. Néhány éve a B kategóriás jogosítvánnyal vezethető maximum 3,5 tonnás össztömeget tisztán elektromos autók esetén 4,25 tonnára emelték, amennyiben az extra tömeget az alternatív hajtás alkatrészei eredményezik. Nem lesz B+ jogsi a nehéz autókra Ahogy várható volt, a B+ kategória bevezetését nem támogatta a szakbizottság, így a végső javaslatból kikerült. Abban azonban egyetértettek az Európai Parlament közlekedési és turizmus szakbizottságának tagjai, hogy csökkenteni kell a halálos kimenetelű közúti balesetek számát és növelni a közlekedésbiztonságot. Kötelező egészségügyi alkalmassági Ehhez kötelezővé tennék az egészségügyi vizsgálatot a jogosítvány megszerzésekor és megújításakor minden tagállamban. Ugyanakkor a jogosítványok érvényességi idejét minimum 15 évben határoznák meg személyautók, motorkerékpárok esetén, teherautók és buszok esetén pedig 5 év lenne a minimális érvényességi idő. A kezdő vezetők számára 2 éves „próbaidőt” írnának elő, melynek során szigorúbb büntetéseket kaphatnának, valamint 0,2 g/l lenne a maximálisan elfogadható véralkohol-szint. Modernebb járművezető-képzés A gépjárművezetők oktatása során szükségesnek tartják a vezetők jobb felkészítését a forgalom leginkább sérülékeny résztvevőire, azaz a gyalogosokra, kerékpárosokra, valamint az olyan újdonságokra, mint az elektromos rollerek és pedelec kerékpárok. Az oktatóknak alaposabban fel kellene hívni a tanulók figyelmét a mobiltelefon biztonságos használatára, a havas és csúszós útviszonyokra, a holtterek veszélyeire, de a vezetéstámogató rendszerekre, a környezetvédelemre és a károsanyagkibocsátás csökkentésére is nagyobb hangsúlyt kellene fektetni az vezetőképzés során. Digitális jogsi a mobiltelefonon A képviselők támogatták a digitális vezetői engedély bevezetését, amely mobiltelefonon is bemutatható, és teljesen egyenértékű a jelenlegi kártya alapú jogosívánnyal. A szakbizottság által elfogadott javaslatról az Európa Parlament várhatóan a 2024 januári plenáris ülésen szavaz majd. Mától nem kell magunknál tartani a jogsit és a forgalmit Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!