Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Elbukott az Európai Parlament szavazásán az ötlet, amely szerint külön B+ jogosítványt vezettek volna be az 1800 kg-nál nehezebb személyautókra. A közelmúltban többen riogatták a villanyautósokat azzal, hogy hamarosan B+ kategóriás jogosítványra lehet majd szükségük, hiszen az elektromos autók jelentős része lépi túl az 1800 kg-os határt az akkumulátor tömege miatt. 130 éves a forgalmi – ideje megújítani! Az ötletet Karima Delli, zöldpárti képviselő emelte be a jogosítványokkal kapcsolatos javaslatba a szöveg parlamenti felelőseként, a szigorítást azonban már korábban is sokan támadták. Bár alapvetően az SUV-divat visszaszorítása lehetett a képviselő célja, ezzel az EU elektromobilitás iránti törekvését is nehezítette volna. A szigorúbb súlyhatár mellett az alap B kategóriás jogosítvánnyal a jelenlegi 130 km/h helyett a maximális megengedett sebességet is 110 km/h-ra korlátozták volna. A javaslatról korábban a villanyautosok.hu-n azért nem számoltunk be, mert valószínűtlen volt a szigorítás elfogadása, hiszen a szabályok éppen ezzel ellentétesen változtak a közelmúltban. Néhány éve a B kategóriás jogosítvánnyal vezethető maximum 3,5 tonnás össztömeget tisztán elektromos autók esetén 4,25 tonnára emelték, amennyiben az extra tömeget az alternatív hajtás alkatrészei eredményezik. Nem lesz B+ jogsi a nehéz autókra Ahogy várható volt, a B+ kategória bevezetését nem támogatta a szakbizottság, így a végső javaslatból kikerült. Abban azonban egyetértettek az Európai Parlament közlekedési és turizmus szakbizottságának tagjai, hogy csökkenteni kell a halálos kimenetelű közúti balesetek számát és növelni a közlekedésbiztonságot. Kötelező egészségügyi alkalmassági Ehhez kötelezővé tennék az egészségügyi vizsgálatot a jogosítvány megszerzésekor és megújításakor minden tagállamban. Ugyanakkor a jogosítványok érvényességi idejét minimum 15 évben határoznák meg személyautók, motorkerékpárok esetén, teherautók és buszok esetén pedig 5 év lenne a minimális érvényességi idő. A kezdő vezetők számára 2 éves „próbaidőt” írnának elő, melynek során szigorúbb büntetéseket kaphatnának, valamint 0,2 g/l lenne a maximálisan elfogadható véralkohol-szint. Modernebb járművezető-képzés A gépjárművezetők oktatása során szükségesnek tartják a vezetők jobb felkészítését a forgalom leginkább sérülékeny résztvevőire, azaz a gyalogosokra, kerékpárosokra, valamint az olyan újdonságokra, mint az elektromos rollerek és pedelec kerékpárok. Az oktatóknak alaposabban fel kellene hívni a tanulók figyelmét a mobiltelefon biztonságos használatára, a havas és csúszós útviszonyokra, a holtterek veszélyeire, de a vezetéstámogató rendszerekre, a környezetvédelemre és a károsanyagkibocsátás csökkentésére is nagyobb hangsúlyt kellene fektetni az vezetőképzés során. Digitális jogsi a mobiltelefonon A képviselők támogatták a digitális vezetői engedély bevezetését, amely mobiltelefonon is bemutatható, és teljesen egyenértékű a jelenlegi kártya alapú jogosívánnyal. A szakbizottság által elfogadott javaslatról az Európa Parlament várhatóan a 2024 januári plenáris ülésen szavaz majd. Mától nem kell magunknál tartani a jogsit és a forgalmit Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!