Frissítés (2024.01.07): ebben a cikkben gyűjtöttük össze a pályázattal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. Hetek óta közkézen forog a tervezet, sőt, dicséretes módon még a lakosság véleményét is kikérték, és rendkívül gyorsan érdemi válaszokkal is szolgáltak a felvetésekre az Energiaügyi Minisztérium munkatársai. Ezzel együtt mostanáig nem lehettünk benne teljesen biztosak, hogy mi lesz a pályázat végleges szövegezése. Most megjelent a hivatalos kiírás – egy hónap múlva indul a pályázat.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 Felkészülni! A hazai gazdasági társaságok a ma közzétett kiírás szerint tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához igényelhetnek vissza nem térítendő állami hozzájárulást. A 30 milliárd forintos keretösszegből egy jármű beszerzéséhez az akkumulátor kapacitásának függvényében 2,8-4 millió forint támogatás nyerhető el. A zöldenergia hasznosítást ösztönző felhívásra 2024. február ötödikétől tizenhárom hónapon át lehet majd benyújtani a pályázatokat – írja a minisztérium Kommunikációs Főosztályának sajtóközleménye. A pályázat végleges szövegét ezen a linken lehet elolvasni – írásunk most csak a sajtóanyag alapján foglalja össze a legfontosabbakat, de amint átrágtuk magunkat a teljes anyagon, jelentkezni fogunk egy részletesebb cikkel is. A most meghirdetett támogatás révén a magyarországi gazdasági társaságok és egyéni vállalkozások pályázhatnak támogatásra – a körből azonban kizárták a gépjármű-kereskedőket és kölcsönzőket. A minisztérium azt ígéri, a flottaszolgáltatók sem maradnak ki, nekik egy későbbi programban majd kedvezményes hitelt biztosítanak elektromos autó beszerzésére. A tíz fő alatti állományi létszámú vállalkozások legfeljebb egy, a 10-49 fő közöttiek legfeljebb öt, az 50-249 fő közöttiek legfeljebb tíz, míg a nagyobbak legfeljebb 16 járművet szerezhetnek be. Az egy cégre eső minimális támogatási érték tehát 2,8 millió, a maximális elnyerhető forrásmennyiség pedig 64 millió forint. A teljes keretösszeg közel kétharmada vidéki vállalkozások vásárlásaiban hasznosulhat – írja a közlemény. A programot az Európai Unió finanszírozza, a nagyobb REPowerEU-keretből az első 300 milliárd forintos utalás még tavaly év végén megérkezett, így a források biztosítottak. A sajtóközlemény szerint a kormány önálló pályázatot indít majd a hazai elektromos töltőhálózat bővítésének támogatására is a fenti keret terhére. Bővülhet az állami támogatásra jogosultak köre Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!