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 Ahogy arról már korábban beszámoltunk, 2026-ig további öt tisztán elektromos modellt hoz Európába a Toyota a BZ4X, illetve az elektromosan is rendelhető, a Stellantistól kölcsönzött Proace család mellé. Most azt is elárulták mivel készülnek az évtized második felére. Új akkumulátorok A Toyota friss sajtóközleménye szerint 2026 után a fő célkitűzése, hogy a megfizethető villanyautózáshoz gyártson modelleket, ehhez pedig új akkumulátorok is kellenek. Az első új akkupakk, amit terveznek, a jelenlegi BZ4X hatótávjának (516 km) kétszeresét teszi majd lehetővé, miközben gyártása 20 százalékkal kevesebbe kerül majd. Ezt a szuperakkut követi majd egy új, olcsóbb, bipoláris felépítésű LFP akkupakk, amely a BZ4X-hez képest 20 százalékkal magasabb hatótávot tud, de 40 százalékkal olcsóbb lesz az elektromos SUV jelenlegi aksijának gyártási költségeihez képest. A harmadik készülő újdonság egy megnövelt nikkeltartalmú, szintén bipoláris felépítésű új, nagyobb hatótávokat lehetővé tevő akkupakk lesz majd. A bipoláris akkutechnológiáról itt írtunk korábban: Áttörést ért el a Toyota a szilárdtest akkuknál 2027-28-tól tervezik a szilárdtest-akkumulátoros autók kereskedelmi forgalmazását, évi több tízezres volumenben. 10 perces töltési időt és 1000 kilométer feletti hatótávot ígérnek. A szilárdtest-akkus autók bemutatását, és az 1000 kilométeres hatótávot a vállalat korábban a 2015-2020 közötti időszakra ígérte, azóta pedig már több, újabb céldátumot jelöltek meg, de egyelőre ezek nem valósultak meg. A vállalat egyébként Európa mellett Amerikában is az elektromos eladások növekedésére készül, ezért 8 milliárd dolláros beruházással növeli az észak-karolinai akkugyárának kapacitását. Ezzel a teljes befektetés megközelítőleg 13,9 milliárd dollárra, a munkahelyek száma pedig több mint 5000-re emelkedik. A tervezett éves gyártási kapacitás 2030-ra 30 GWh lesz az üzemben. A Toyota és a Lexus 2023 első 11 hónapjában mintegy 95 ezer tisztán elektromos autót adott el a világon, amely teljes értékesítésének 1,01 százalékát tette ki. A vállalat sajtóközleménye szerint a cég a világ legzöldebb autógyártója. Európába hozhatja villanyautó gyártását a Toyota Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!