PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Új akkumulátorokkal készül az évtized második felére a Toyota

elektromos autó

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, 2026-ig további öt tisztán elektromos modellt hoz Európába a Toyota a BZ4X, illetve az elektromosan is rendelhető, a Stellantistól kölcsönzött Proace család mellé.

Most azt is elárulták mivel készülnek az évtized második felére.

Új akkumulátorok

A Toyota friss sajtóközleménye szerint 2026 után a fő célkitűzése, hogy a megfizethető villanyautózáshoz gyártson modelleket, ehhez pedig új akkumulátorok is kellenek.

Az első új akkupakk, amit terveznek, a jelenlegi BZ4X hatótávjának (516 km) kétszeresét teszi majd lehetővé, miközben gyártása 20 százalékkal kevesebbe kerül majd.

Ezt a szuperakkut követi majd egy új, olcsóbb, bipoláris felépítésű LFP akkupakk, amely a BZ4X-hez képest 20 százalékkal magasabb hatótávot tud, de 40 százalékkal olcsóbb lesz az elektromos SUV jelenlegi aksijának gyártási költségeihez képest.

A harmadik készülő újdonság egy megnövelt nikkeltartalmú, szintén bipoláris felépítésű új, nagyobb hatótávokat lehetővé tevő akkupakk lesz majd.

A bipoláris akkutechnológiáról itt írtunk korábban:

Áttörést ért el a Toyota a szilárdtest akkuknál

2027-28-tól tervezik a szilárdtest-akkumulátoros autók kereskedelmi forgalmazását, évi több tízezres volumenben. 10 perces töltési időt és 1000 kilométer feletti hatótávot ígérnek. A szilárdtest-akkus autók bemutatását, és az 1000 kilométeres hatótávot a vállalat korábban a 2015-2020 közötti időszakra ígérte, azóta pedig már több, újabb céldátumot jelöltek meg, de egyelőre ezek nem valósultak meg.

A vállalat egyébként Európa mellett Amerikában is az elektromos eladások növekedésére készül, ezért 8 milliárd dolláros beruházással növeli az észak-karolinai akkugyárának kapacitását. Ezzel a teljes befektetés megközelítőleg 13,9 milliárd dollárra, a munkahelyek száma pedig több mint 5000-re emelkedik. A tervezett éves gyártási kapacitás 2030-ra 30 GWh lesz az üzemben.

A Toyota és a Lexus 2023 első 11 hónapjában mintegy 95 ezer tisztán elektromos autót adott el a világon, amely teljes értékesítésének 1,01 százalékát tette ki. A vállalat sajtóközleménye szerint a cég a világ legzöldebb autógyártója.

Európába hozhatja villanyautó gyártását a Toyota

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.