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 Elindult első útjára a BYD Explorer No.1, azaz a világ legnagyobb elektromos hajtású járművek gyártására szakosodott autógyártójának legelső autószállító hajója. A 199,9 méter hosszú, és összesen 7000 jármű szállítására alkalmas roll-on roll-off (ro-ro) hajót január 10-én bocsátották vízre Yantai kikötőjében, Kína Shandong tartományában, majd teljesen megpakolva indult útnak Sencsenből Európába. A kínai óriás közleményében kiemeli, hogy a hajó szolgálatba állítása történelmi jelentőségű mérföldkőnek számít, ugyanis jelentősen leegyszerűsíti a vállalat nemzetközi szállítási feladatait, ami komoly előnyt jelent a mai nehézkes tengeri szállítási körülmények közepette. Ez különösen fontos most, amikor a BYD agresszívan ostromolja az európai autópiacot, és egyre több elektromos modellt egyre nagyobb darabszámban kíván exportálni. A sencseni székhelyű autógyártó, mely jelenleg hat kontinens több mint 70 országában kínálja termékeit, 2023-ban összesen 242.765 új energiákkal hajtott járművet (NEV) exportált, ami 334,2%-os növekedést jelent mindössze egyetlen év alatt. Az Explorer No.1 hajtáslánca kettős üzemű, LNG-vel (cseppfolyós földgázzal), valamint hagyományos üzemanyagokkal is működtethető, de a BYD célkitűzései között szerepel a tengeri fuvarozás tisztítása is, így a jövőben környezetkímélőbb technológiákat is alkalmazni fog: a következő két évben további hét hasonló hajó érkezik majd a BYD flottájába, immár a vállalat akkumulátortechnikáinak és generátorainak felhasználásával. A BYD hozzáteszi továbbá, hogy a hajót elérhetővé teszi partnerek számára is. A Clarksons Research globális hajózási kutatóintézet adatai azt mutatják, hogy 2020 augusztusától 2023 novemberének végéig a 6500 jármű szállítására tervezett hajók napi bérleti díja 10.000 amerikai dollárról 115.000 dollárra, azaz több mint tízszeresére ugrott. Ez a fejlemény, valamint az exportra gyártott járművek robbanásszerűen növekedő száma saját hajóflotta felállítására ösztönözte a kínai autógyártókat. A BYD csupán a legújabb, de nem az egyetlen tagja ennek a tábornak: a SAIC autógyártó csoporthoz tartozó Anji Logistics flottájához a napokban csatlakozott egy új, 7600 jármű szállítására képes ro-ro hajó, mely szintén Európába indult el a SAIC, Dongfeng és a Yutong Bus modelljeivel. Az immár 31 hajós flotta már most is a legnagyobb, mely kínai autógyártó üzemeltése alatt áll, de a következő három éven belül összesen 14 óceánjáró teherhajó beszerzését tervezi a vállalat, melyek között 7000, 7600, 7800, valamint 9000 jármű kapacitású típusok is lesznek. A kínai autógyártók exporttörekvéseinek köszönhetően a hajógyártók futószalagjai a maximumon pörögnek. A hajógyártás egyik legnagyobb szereplője, a Guangzhou Shipyard International Company Limited gyártókapacitását például 2028-ig lefoglalták a megrendelők, de sajtóértesülések szerint a CSC Jinling Shipyard, mely 2015 és 2022 között körülbelül 27 ro-ro hajót épített, 2023 és 2026 között 56 monstrum leszállítására készül. Egy másik forrás arról számolt be, hogy csak 2023-ban 60 darab, több ezer autó szállítására képes hajóra érkezett megrendelés kínai cégektől. Kínában vízre bocsátották az első elektromos konténerhajót Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!