A tegnapi napon a Giga Berlinbe látogatott Elon Musk, és beszélt a gyárba érkező új projektekről is. Ebből eddig csak egy volt ismert. Óvatos megfogalmazások Bár a látogatásról szóló német sajtóhírek kicsit bátrabb címekkel jelentek meg, érdemes észben tartani, hogy Musk nem új termékek bejelentése végett érkezett a gyárba, így konkrét gyártási időpontokról sem beszélt. A vállalat vezérigazgatója a gyújtogatás és a gyárleállás után, egy előre nem tervezett négyórás látogatást tett a gyárban, amelynek célja elsősorban a morál javítása volt. 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 A támadást követően gyakran előkerült, hogy a cég vajon marad-e Németországban, vagy legalábbis az új termékeket ott akarja-e majd gyártani, vagy esetleg máshol épít gyárat. Ez sem a jelenlegi munkaerő megtartásának, sem a toborzásnak nem tesz jót. Musk a dolgozók kérdéseire is válaszolgatott a találkozó során, és itt hangzottak el az ominózus mondatok. Egy a német Handelsblatt által látott videón valaki a Tesla Semiről kérdezte a cégvezetőt, aki erre úgy válaszolt, hogy, igen, szerinte lenne értelme a kamiont a Giga Berlinben is gyártani. Hogy ez már konkrét, a második fázisban építendő gyártócsarnokokat érintő terveket jelent-e, az viszont nem derült ki. Hasonlóan megkérdezték Muskot a vállalat 25 ezer dolláros, Redwood kódnéven fejlesztett kisautójáról is, amelynek kapcsán a cégvezető már tavaly év végén megosztotta, hogy a Giga Berlinben is tervezik annak gyártását. A tervek ennek kapcsán nem változtak, válaszában Musk úgy fogalmazott, igen, hosszú távon mindenképp Berlinbe érkezik a típus. A 25 ezer dolláros kisautó kapcsán a beszállítóktól folyamatosan az az információ szivárog, hogy a vállalat 2025 harmadik negyedévére tervezi a gyártás megkezdését, ekkorra kell készülniük az alkatrészekkel. A napokban az Evercore befektetési bank egyik elemzőjére hivatkozva több lap is azt írta, az új kis Tesla valószínűleg csak 2027-ben kerülhet piacra, ám ez a szalagcím nem egyezik a forrásanyaggal. Chris McNally egy a texasi gyárban tett látogatás után azt írta jelentésében, szerintük 2026-ban legfeljebb 500.000 darab készülhet a típusból, és az egymilliós darabszámra 2027-ig kell majd várni. A Tesla jelenleg ismert tervei szerint az új típus gyártását a Giga Austin kezdi majd meg, és ha itt már megoldották az új gyártási módszerek gyermekbetegségeit, akkor replikálják a gyártósorokat Mexikóban, illetve további gyárakban. Fizetésemelés A látogatást követően a gyár üzemi tanácsának képviselője azt is megerősítette, hogy az inflációt kompenzáló prémium mellett 18 százalékot is elérő béremelést hajtanak végre a Giga Berlinben. Ez valószínűleg nem azt jelenti, hogy mindenki pont ennyit kap majd, és az időzítés sem lehet véletlen, hiszen hamarosan új üzemi tanácsot választ majd a gyár. Sajtóhírek szerint a fizetési csomag részeként az alkalmazottak kedvezményes autóvásárlási lehetőséget is kapnak majd. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!