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 2,5 milliárd euró értékű beruházást hajt végre Kína Anhuj tartományában, Hefei városában található gyártólétesítményében a Volkswagen Group, melynek célja a helyi K+F (kutatás és fejlesztés) kapacitás növelése, és ezáltal a termékfejlesztési ciklusok lerövidítése. A cégcsoport számításai szerint a fejlesztéseknek köszönhetően akár 30%-kal gyorsabban tudják majd bevezetni új technológiáikat a piacra, mint korábban. Ezen felül a beruházás a gyártókapacitás bővítését is szolgálja, itt készül majd ugyanis két új Volkswagen márkajelzésű tisztán elektromos modell is, amelyeket a német konszern az XPeng kínai autógyártó vállalattal közösen fejleszt – a két cég tavaly jelentette be együttműködését, idén februárban pedig egy szándéknyilatkozatot is aláírtak a közös fejlesztés felgyorsítására és a beszerzési költségek csökkentésére. Úgy tudni, hogy az első modell, egy közepes méretű SUV, 2026-ban kerül a futószalagra. A Volkswagen Group közleményében kiemeli, hogy az In China, for China névre keresztelt stratégiájának alappillérei közé tartozik az innováció és a lokalizáció, melyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a rendkívül kiélezett versenykörnyezetben is olyan termékekkel tudjon szolgálni, melyek kielégítik a folyamatosan változó vásárlói igényeket. Ennek érdekében a Hefei-ben székelő Volkswagen China Technology Company (VCTC) már dolgozik a legelső, kifejezetten a kínai piacra szánt elektromos padlólemez kifejlesztésén. A China Main Platform (CMP) legalább négy, megfizethető kompakt villanyautó alapjául fog szolgálni 2026-tól kezdődően. A Volkswagen Group 2030-ra több mint 30 teljesen elektromos autómodell bevezetését tűzte ki célul Kínában. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!