2,5 milliárd euró értékű beruházást hajt végre Kína Anhuj tartományában, Hefei városában található gyártólétesítményében a Volkswagen Group, melynek célja a helyi K+F (kutatás és fejlesztés) kapacitás növelése, és ezáltal a termékfejlesztési ciklusok lerövidítése. A cégcsoport számításai szerint a fejlesztéseknek köszönhetően akár 30%-kal gyorsabban tudják majd bevezetni új technológiáikat a piacra, mint korábban. Ezen felül a beruházás a gyártókapacitás bővítését is szolgálja, itt készül majd ugyanis két új Volkswagen márkajelzésű tisztán elektromos modell is, amelyeket a német konszern az XPeng kínai autógyártó vállalattal közösen fejleszt – a két cég tavaly jelentette be együttműködését, idén februárban pedig egy szándéknyilatkozatot is aláírtak a közös fejlesztés felgyorsítására és a beszerzési költségek csökkentésére. Úgy tudni, hogy az első modell, egy közepes méretű SUV, 2026-ban kerül a futószalagra.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 A Volkswagen Group közleményében kiemeli, hogy az In China, for China névre keresztelt stratégiájának alappillérei közé tartozik az innováció és a lokalizáció, melyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a rendkívül kiélezett versenykörnyezetben is olyan termékekkel tudjon szolgálni, melyek kielégítik a folyamatosan változó vásárlói igényeket. Ennek érdekében a Hefei-ben székelő Volkswagen China Technology Company (VCTC) már dolgozik a legelső, kifejezetten a kínai piacra szánt elektromos padlólemez kifejlesztésén. A China Main Platform (CMP) legalább négy, megfizethető kompakt villanyautó alapjául fog szolgálni 2026-tól kezdődően. A Volkswagen Group 2030-ra több mint 30 teljesen elektromos autómodell bevezetését tűzte ki célul Kínában. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!