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 Nem ez az első alkalom, hogy az autógyártó megtizedeli csapatainak létszámát, ám most már annyian dolgoznak a cégnél, hogy jelentős számú munkavállalót érint majd az elbocsátás. Utoljára két éve volt ilyen. Farkastörvények Az amerikai vállalati kultúrában a munkavállalók éves értékelést követően egy elfogadott, ám meglehetősen vitatott gyakorlat a leggyengébben teljesítők elbocsátása. Bár nem minden multi követi ezt a sémát, ahol ez mégis szokás, ott a leggyakoribb a 10 százalékos vágás – az éves értékelések után ennyi embert küldenek el a cégtől. A Tesla már korábban is követte ezt a módszert, de nemcsak emiatt küldenek el időről időre egy-egy nagyobb csoportot, Elon Musk filozófiájában a hatékonyság áll a legfelső szinten, így különösebb gondolkodás nélkül dönt így, ha úgy érzi, túlzottan elhízott a cég. Hogy ez mennyire hatékony, és mennyire rombolja a morált, azt nem tudjuk, de nem feltétlenül jelenti a nettó létszám csökkenését. Forrás: Tesla, Statista A cég már 2019 januárjában is bekerült a hírekbe, amikor 7%-os leépítést jelentett be, 2022 júniusában pedig 10 százalékot küldtek el – később kiderült, ezek nagy része kölcsönzött munkaerő volt, az alkalmazottaknak csak 3,5 százalékát érintette az elbocsátás. A fentiek ellenére mára 140 ezresre bővült a cég létszáma. Hogy most pontosan mennyi embert küldenek el, azt nem lehet tudni, de egy a sajtóhoz is eljutott belső körlevél szerint több mint 10 százaléktól, egyes értesülések szerint mintegy 15.000 embertől válhatnak meg globálisan. Egy nyilvánosságra hozott részlet szerint Musk a levélben a következőket írta: Miközben a vállalatot a növekedés következő szakaszára készítjük fel, rendkívül fontos, hogy minden szempontból megvizsgáljuk, miként lehet a költségeket csökkenteni és a termelékenységet növelni. … Ennek az erőfeszítésnek a részeként alaposan átvizsgáltuk a szervezetet, és azt a nehéz döntést hoztuk, hogy globálisan több mint 10%-kal csökkentjük létszámunkat – írja Musk. Az elmúlt hetekben már voltak olyan értesülések, hogy Musk azt kérte a cég középvezetőitől, gondolják át, hogy csapataikban kik a kritikus, nélkülözhetetlen munkatársak. Ez a mostani lépés előkészítése lehetett. A Tesla első negyedéves pénzügyi eredményét április 23-án hozzák nyilvánosságra, de azt már tudjuk, hogy a vállalat értékesítése az első három hónapban 9 százalékkal múlta alul az egy évvel korábbit. A cég a 2023-as évet 15 milliárd dolláros nyereséggel és 29 milliárd dollár készpénztartalékkal zárta. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!