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 Ahogy azt nemrég megírtuk, a Datahouse-szal kötött szerződésünk értelmében jövő hónaptól havi rendszerességgel közzétesszük majd a hazai újautó-piac elektromos modelljeinek rangsorát. Nemcsak a személy, de a kishaszongépjármű (LCV) kategóriában is. Az első négy hónap Két évvel ezelőtt még csak 65, tavaly már 227, idén az első négy hónapban már 330 tisztán elektromos kishaszongépjármű kelt el a hazai piacon – derül ki a Datahouse adataiból. A 300-as szám persze még nem akkora, hogy túlzottan hasra essünk tőle, de a fejlődés látványos. Míg azonban a személyautóknál már 7 százalék volt az elektromos meghajtás aránya, az LCV kategóriában ez csak 4 százalék volt így 2024 elején. Forrás: Datahouse A kisáruszállítók piacát a dízel meghajtás dominálja, és érdekes, hogy hibrid modell is csak elvétve akad. Így az elektromos meghajtás 4 százalékos részesedéssel már a második helyen van a listán. A különböző hajtásláncok piaci részesedését megnézve azonnal megakad az ember szeme egy furcsaságon: közel 14 százalékra ugrott az egyéb kategória, ahová normál esetben a gázüzemű autók és hasonló, egzotikusabb üzemanyagok tartoznak. Tavaly ilyenkor 77-nél állt a kategória számlálója, idén már 1100 felett van, és ha mélyebbre ásunk az is kiderül, szinte az összes egy típus, a Toyota Hilux pickupja. Elsőre adathibára gondoltunk, hiszen a Toyota weboldala szerint a Hiluxból csak dízelt forgalmaznak, ám utánakérdezve forrásunknál kiderült, hogy a japán gyártó nemrég kompatibilissé tette a típus dízelmotorját a HVO100 ásványmentes gázolajjal is, így mostantól ebbe a kategóriába sorolják a hatóságok. Nem vagyunk róla meggyőződve, hogy tömegesen fognak a Mekiben tankolni a Hilux tulajdonosok, de a gyártó bizonyosan eldicsekszik majd vele egy éves statisztikában, hogy mennyi környezetkímélő autót adott el. # Típus 2024. január-április 2023. január-április Változás 1 OPEL VIVARO 50 19 163% 2 TOYOTA PROACE CITY 45 7 543% 3 FORD TRANSIT 30 47 -36% 4 DACIA SPRING 29 0 0% 5 BYD ETP3 27 1 2600% 6 NISSAN TOWNSTAR 21 24 -13% 7 MERCEDES VITO 20 6 233% 8 TOYOTA PROACE 15 0 0% 9 MERCEDES CITAN 14 0 0% 10 OPEL COMBO 13 11 18% 11 PEUGEOT PARTNER 10 8 25% 12 CENNTRO LOGISTAR 100 10 1 900% 13 PEUGEOT EXPERT 10 10 0% 14 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 10 24 -58% 15 GOUPIL G6 8 1 700% 16 CITROEN BERLINGO 5 1 400% 17 MERCEDES SPRINTER 4 32 -88% 18 RENAULT KANGOO VAN 3 10 -70% 19 CITROEN JUMPY 3 1 200% 20 CENNTRO LOGISTAR 260 2 2 0% Egyéb 1 22 Összesen: 3008 2053 47% Míg a teljes, 8274 példányt számláló piacot az említett Toyota Hilux, a Ford Transit és Renault Master típusok vezetik, addig az elektromos modelleknél az Opel Vivaro van az élen, ezt a Toyota Proace City, egy másik Stellantis típus követi, csak ezúttal japán márkajelzéssel. A Ford Transit is benne van a TOP 3-ban. Megemlítenénk még a negyedik Dacia Springet, amelynek furgon változata szerepel ebben a kategóriában, az ötödik pedig egy BYD típus, az ETP3. # Márka 2024.01-04. Piaci részesedés 2023.01-04. Változás 1 OPEL 63 19% 30 110% 2 TOYOTA 60 18% 7 757% 3 MERCEDES 38 12% 38 0% 4 FORD 30 9% 47 -36% 5 DACIA 29 9% 0 – 6 BYD 27 8% 1 2600% 7 NISSAN 21 6% 24 -13% 8 PEUGEOT 20 6% 18 11% 9 CENNTRO 12 4% 10 20% 10 VOLKSWAGEN 10 3% 27 -63% 11 GOUPIL 8 2% 7 14% 12 CITROEN 8 2% 2 300% 13 RENAULT 3 1% 11 -73% 14 ADDAX 1 0% 0 – 15 FIAT 0 0% 5 – Összesen 330 100,00% 227 47% A márkák ranglistáját az Opel, Toyota, Mercedes trió vezeti, de csak az első kettő adott el 50-nél több elektromos kisteherautót. # Márka Összesen Dízel Benzin Mild hibrid Elektromos Egyéb 1 FORD 2110 97,8% 0,7% 0,1% 1,4% 0,0% 2 TOYOTA 1579 25,5% 0,4% 0,0% 3,8% 70,2% 3 RENAULT 969 98,9% 0,8% 0,0% 0,3% 0,0% 4 VOLKSWAGEN 622 97,6% 0,8% 0,0% 1,6% 0,0% 5 OPEL 593 88,7% 0,7% 0,0% 10,6% 0,0% 6 MERCEDES 482 92,1% 0,0% 0,0% 7,9% 0,0% 7 CITROEN 416 98,1% 0,0% 0,0% 1,9% 0,0% 8 PEUGEOT 371 93,5% 1,1% 0,0% 5,4% 0,0% 9 FIAT 339 99,4% 0,6% 0,0% 0,0% 0,0% 10 SUZUKI 173 0,0% 100,0% 0,0% 0,0% 0,0% 11 IVECO 151 100,0% 0,0% 0,0% 0,0% 0,0% 12 ISUZU 126 100,0% 0,0% 0,0% 0,0% 0,0% 13 DACIA 77 61,0% 1,3% 0,0% 37,7% 0,0% 14 NISSAN 46 37,0% 17,4% 0,0% 45,7% 0,0% 15 MAN 38 100,0% 0,0% 0,0% 0,0% 0,0% 16 NOM 36 100,0% 0,0% 0,0% 0,0% 0,0% 17 SSANGYONG 31 100,0% 0,0% 0,0% 0,0% 0,0% 18 BYD 27 0,0% 0,0% 0,0% 100,0% 0,0% 19 PIAGGIO 27 0,0% 0,0% 0,0% 0,0% 100,0% 20 CENNTRO 12 0,0% 0,0% 0,0% 100,0% 0,0% Egyéb 22 Összesen 8247 79,43% 2,75% 0,02% 4,00% 13,79% Az elektromos átállás listáján a BYD és a Cenntro tűnik ki 100 százalékban elektromos értékesítési számaival, a hagyományos gyártók közül pedig a legmagasabb arányt a Nissan érte el közel 46 százalékos elektromos részesedéssel. Ezek a legnépszerűbb villanyautók Magyarországon Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!