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 10 százalékos részesedést vásárolt a világ legnagyobb olajcége a Renault és a Geely közös belső égésű motorokat gyártó vállalkozásában. A Renault vezérigazgatója álomcsapatnak nevezte a hármast. Dream Team A Renault az elektrifikációhoz kapcsolódó átalakulása során a Fordhoz hasonlóan több egységben szervezi újra magát, sőt, ezeket külön leányvállalatokba is tömöríti. Míg az Ampere az elektromos autók fejlesztéséért és gyártásáért felel, addig a Horse Powertrain a hagyományos, belső égésű motoros és hibrid hajtásláncokat készíti. Utóbbi céget egyébként nem egyedül üzemeltetik a franciák, partnerük a Geely, így a két vállalat osztozik a fejlesztési és gyártási költségeken. Az elektromos átállás évtizedei során csökkenő belső égésű eladások mellett is tovább maradhat nyereséges a hagyományos üzletág a két vállalat által biztosított nagyobb darabszám mellett. Most ebbe a leányvállalatba szállt be a Saudi Aramco, amely a világ legnagyobb olajvállalata évi 500 milliárd dollár feletti forgalommal és 160 milliárdos nyereséggel. Az olajcég eredetileg 20 százalékot tervezett megvásárolni a Horse-ból, de végül csak 10 százalékot vettek meg – így 45-45 százalék marad a Renault, illetve a Geely tulajdonában. Az üzlet közel 8 milliárd dollárra értékeli a Horse piaci értékét, amely a világon 17 üzemmel és 19.000 alkalmazottal évi ötmillió belső égésű, hibrid és plug-in hibrid hajtáslánc gyártására lesz képes. A vállalatok célja, hogy innovatív megoldásokkal hozzájáruljanak az autóipar dekarbonizációjához. Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója szerint most igazi dream team, álomcsapat jött létre – írja az Automotive News Europe. Rendkívüli: teljesen átalakul a Renault Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!