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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

Versenygép vagy megvásárolható autó? Kiderült, mi a terv a legdurvább Xiaomival

A Xiaomi a múlt hét végén leplezte le SU7 nevű elektromos autójának legvadabb változatát, amely lélegzetelállító gyorsulással, brutális teljesítménnyel, és egy meglehetősen figyelemfelkeltő aerodinamikai karosszériacsomaggal indul meghódítani a versenypályákat. Noha Lei Jun, a Xiaomi vezérigazgatója nyíltan leszögezte, hogy a sportautó küldetése a pályarekordok megdöntése lesz, az nem volt teljesen egyértelmű a bejelentésből, hogy az SU7 Ultra csupán egy egyszeri versenyprototípusnak épül, vagy a vásárlók is élvezhetik majd a mindent elsöprő erejét. Most ez is kiderült.

Jön az ultra változat a Xiaomi villanyautójából, és brutálisan néz ki

A Xiaomi SU7 Ultra sorozatgyártásba fog kerülni, és 2025 első felében kezdődik meg az értékesítése Kínában. Lei Jun elárulta, hogy a megvásárolható változat ugyanazt az akkumulátort, futóművet, és hárommotoros hajtásrendszert kapja meg, mint a bemutatott prototípus, ám a full-karbon karosszériát elhagyja a költségek csökkentése érdekében. A prototípus mintegy 15 négyzetméter területű karosszériája ugyanis teljes mértékben karbonszálas, ennek köszönhető, hogy a jármű mindössze 1980 kilót nyom, szemben az alapmodell 2205 kilójával.

Az autón látható sportcsomag egyébként mintegy 263 millivel növeli meg a hosszát az alap SU7-hez képest, és 101 millivel a szélességét, miközben 34 mm-rel állították alacsonyabbra. Így az Ultra 5260 mm hosszú, 2064 mm széles, 1406 mm magas, és kereken 3 méter a tengelytávja.

A vásárlók emellett két konfiguráció közül választhatnak, lesz egy Regular és egy Track változat, de azt nem fejtette ki, hogy mi lesz a különbség a két típus között. Az SU7 Ultra áráról egyelőre annyit tudni, hogy magasabb lesz a már elérhető típusokénál, de „még mindig elérhető”. A modellt jelenleg Standard, Pro, és Max verziókban vihetik haza a vásárlók, legolcsóbban átszámítva körülbelül 10,7 millió forintért.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.