Az év elején a konnektoros autók eladásainak növekedése átmenetileg Kínában is lassult, de most már egyértelműen látszik, hogy megfordult a trend. Rekordot döntött az arányuk az újautó-piacon. Fele-fele Egyre több jel mutat arra, hogy egy átmeneti lassulás után ismét növekedésnek indult a kínai NEV piac – az ország statisztikáiban ezzel a rövidítéssel illetik összefoglaló néven a tisztán elektromos (BEV) és konnektoros hibrid (PHEV) autókat.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 Az eladások a decemberi rekord után januárban zuhantak a mélybe, ami egy bizonyos mértékig normális, az autópiac ciklikus és az év eleje mindig gyenge, a vége pedig erős, de egy ideig úgy tűnt lassulhat az évek óta tartó masszív növekedés. Az autógyártók akciói azonban meghozták a vásárlási kedvet, így az ország történetében most először fordult elő, hogy egy adott hónapban az eladások felét a konnektoros autók tették ki. Júliusban 879 ezer személyautót értékesítettek a NEV kategóriában, ami a teljes piac 50,84 százalékát jelentette. Persze az a CnEVPost által publikált, és a kínai autógyártók szövetségétől (CPCA) származó adatokból nem derül ki, hogy a NEV kategórián belül pontosan mennyi volt a BEV/PHEV arány, de a legutolsó júniusi állás szerint éves szinten nagyjából 60-40 a megoszlás a tisztán elektromos autók javára. Az ázsiai országban idén a korábbinál sokkal népszerűbbek a PHEV autók, júniusban például már az eladások 45 százalékát tették ki a NEV kategórián belül. Kínában az első hét hónapban 4,99 millió NEV autót adtak el (+34%) és piaci részesedésük meghaladta a 43 százalékot. Ha a trend folytatódik, 2024 végére akár az év egészében meglehet az 50%. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!