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 Az év elején a konnektoros autók eladásainak növekedése átmenetileg Kínában is lassult, de most már egyértelműen látszik, hogy megfordult a trend. Rekordot döntött az arányuk az újautó-piacon. Fele-fele Egyre több jel mutat arra, hogy egy átmeneti lassulás után ismét növekedésnek indult a kínai NEV piac – az ország statisztikáiban ezzel a rövidítéssel illetik összefoglaló néven a tisztán elektromos (BEV) és konnektoros hibrid (PHEV) autókat. Az eladások a decemberi rekord után januárban zuhantak a mélybe, ami egy bizonyos mértékig normális, az autópiac ciklikus és az év eleje mindig gyenge, a vége pedig erős, de egy ideig úgy tűnt lassulhat az évek óta tartó masszív növekedés. Az autógyártók akciói azonban meghozták a vásárlási kedvet, így az ország történetében most először fordult elő, hogy egy adott hónapban az eladások felét a konnektoros autók tették ki. Júliusban 879 ezer személyautót értékesítettek a NEV kategóriában, ami a teljes piac 50,84 százalékát jelentette. Persze az a CnEVPost által publikált, és a kínai autógyártók szövetségétől (CPCA) származó adatokból nem derül ki, hogy a NEV kategórián belül pontosan mennyi volt a BEV/PHEV arány, de a legutolsó júniusi állás szerint éves szinten nagyjából 60-40 a megoszlás a tisztán elektromos autók javára. Az ázsiai országban idén a korábbinál sokkal népszerűbbek a PHEV autók, júniusban például már az eladások 45 százalékát tették ki a NEV kategórián belül. Kínában az első hét hónapban 4,99 millió NEV autót adtak el (+34%) és piaci részesedésük meghaladta a 43 százalékot. Ha a trend folytatódik, 2024 végére akár az év egészében meglehet az 50%. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!