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
auto

Újra belép a Stellantis az autógyártók lobbicsoportjába

üzlet

Nem vártak sokáig, Tavares távozása után pár nappal már be is jelentette a Stellantis ideiglenes vezetése, hogy belépnek az európai autógyártók lobbiszervezetébe, az ACEA-ba.

Együtt mennek sírni Brüsszelbe könnyítésekért.

Összeborulás

Carlos Tavares 2022-ben jelentette be, hogy kilép az autógyártó az ACEA-ból, aki akkor a fenntartható mobilitás mellett tett hitet és úgy vélte, a környezetvédelmi kihívások és a változó üzleti környezet ezt az utat jelölte ki nekik.

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

Tavares az elmúlt hónapokban többször is nemtetszését fejezte ki, amiért európai versenytársai az ACEA-ba tömörülve azért lobbiznak az Unió döntéshozóinál, hogy halasszák el a CO2 normák 2025-ös szigorításának bevezetését. Mint mondta, mindenki évek óta tudja, mik a szabályok, mikor változnak az előírások, a Stellantis felkészült, a versenytársak nem.

Törésvonalak: a Stellantis nem kér a CO2 szabályok enyhítéséből

A cégen belül állítólag ez kiverte a biztosítékot, mivel sokan úgy érezték, a Stellantisnak is csatlakoznia kellene a versenytársak munkájához.

Hogy ez mennyire fontos téma és mekkora szerepe lehetett ennek Tavares bukásában azt jól mutatja, hogy még egy hét sem telt a vezér távozása óta, amikor az elmúlt hét végén a cég bejelentette, kéri felvételét az ACEA-ba.

A döntés indoklásában a cég jelenlegi vezetése arról beszél, hogy már várják, hogy a többiekkel együtt dolgozva kezdhessék meg a párbeszédet ennél a fontos útelágazásnál és erre az ACEA a legmegfelelőbb fórum.

A szervezet vezetője, aki jelenleg Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója, üdvözölte a Stellantis döntését és úgy véli, segíti az európai autógyártókat, ha egységesen néznek szembe a jelenlegi példátlan kihívásokkal.

Az ACEA felügyelőbizottságának várhatóan pozitív döntése után január 1-től lehet a Stellantis ismét a szervezet tagja – írja az Automotive News Europe.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.