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
auto

Fontos bejelentést tett a Honda és a Nissan

üzlet
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

Ahogy arról pár napja beszámoltunk, japán sajtóértesülések szerint megakadtak a Honda és a Nissan tárgyalásai a lehetséges egyesülésről. A Mitsubishi pedig már eleve nem volt túl lelkes az ötlettől.

Akkor még csak pletyka volt, most az érintettek ismerték el, hogy itt a vége – írja az Automotive News.

Nincs tovább

A Honda, a Nissan és a Mitsubishi most hivatalosan is megerősítette, hogy befejezték a tárgyalásokat és elállnak attól a tavaly év végi szándéktól, miszerint a három cég egyesül. Ha létrejött volna a frigy, ez lett volna a világ harmadik legnagyobb autógyártója.

A cégek közleményei hangsúlyozzák, hogy folytatják a korábban megkezdett együttműködést a villanyautók fejlesztése kapcsán.

A Honda és a Nissan egy külön közleményben erősítette meg, hogy helytállóak voltak a korábbi találgatások a tárgyalások megszakadásának kiváltó okairól. Mint kiderült a Honda valóban azt szabta feltételül, hogy a Nissan váljon a leányvállalatává és elégedjen meg a vezetőségi helyek kisebb részével is.

Uchida Makoto a Nissan és Mibe Toshihiro a Honda vezérigazgatója. Forrás: Nissan

A tárgyalásokat ismerők szerint a Honda ezzel a lépéssel akarta kikényszeríteni a gyorsabb reformokat a Nissanon belül, ám a partner szerint ez szembement az eredeti tárgyalási alappal, amely egyenlőbb leosztást teremtett volna az új konszernen belül.

Elemzők már korábban felvetették, hogy igazából nincs túl sok értelme az összeolvadásnak. A két cég nagyon hasonló, nem igazán egészítik ki egymást, nem térnek el jelentősen a portfóliók és a nehézségek, ráadásul a vállalatok menedzsmentkultúrája szöges ellentéte egymásénak, ami előbb-utóbb robbanáshoz vezetett volna.

A két vállalat most új partnerek után kell, hogy nézzen. A Nissannak azonban egyre nagyobb veszélyt jelent a Foxconn lehetséges hatalomátvétele. Sajtóértesülések szerint a tajvani vállalatóriás ismét megkereste a Renault-t, hogy megvásárolja annak Nissan részesedését.

Dugába dőlt a Honda-Nissan házasság

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás