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
auto
2024. 04. 19. péntek

A Nissan villanyautós tervei szempontjából az új Nissan LEAF legalább annyira fontos, mint a kaliforniai rivális középkategóriás modellje, ezért nem csoda, hogy a szeptemberi bemutatót már hónapok óta apró információmorzsák szórásával igyekeznek jól megtervezetten felvezetni. Fontos, hogy ezzel a modellel legyen tele a sajtó, és az is, hogy arra kondicionálják a közönséget, amit végül be fognak jelenteni. A jól megtervezett folyamatba rondított most bele az autók adatait listázó Autobytel, ami a honlapján valószínűleg véletlenül idő előtt publikálta a 2018-as modellévű Nissan LEAF részletes adatait, és három felszereltségi szintjének árait.

új Nissan LEAF verziók (nem hivatalos)

Az alap modell ezek szerint nettó 30 ezer dollárról indul, ami közel 700 dollárral alacsonyabb, mint az aktuálisan hirdetett modell induló ára. Az Európában Acenta néven futó, Amerikában SV felszereltségű modell ára nettó 32,5 ezer, míg a legjobban felszerelt SL (nálunk Tekna) verzióért nettó 36,2 ezer dollárt kell a kereskedőnél hagyni. Jól látható tehát, hogy a Nissan úgy tervezi bővíteni a hatótávot, hogy az autó ára továbbra is ebben a 30-35 ezer dolláros sávban maradjon. Ezzel az autó nem csak a Tesla Model 3-nál, de a Chevrolet Boltnál is olcsóbb maradhat, miközben már értékelhető, sőt nagyon sok embernek elfogatható hatótávot kínál.

új Nissan LEAF a Nissan oppamai gyárában

Szerencsére az ár mellett más adatok is megjelentek a fentebb említett honlapon.

 

új Nissan LEAF adatlap (nem hivatalos)

 

A legfontosabb és legtöbb vásárlót érdeklő adat az akkumulátor kapacitása. Ha az adatok helytállóak, akkor az új Nissan LEAF akkumulátora 40 kWh kapacitású lesz (feltehetőleg bruttó, tehát a valóban kihasználható kapacitás ennél valamivel kevesebb), ami ~33%-os növekedést jelent a most kapható modellhez képest. A valós körülmények között elérhető hatótáv így nagyjából 266 km-nek adódik (ha elfogadjuk, hogy a mostani modellel 200 km tehető meg egy feltöltéssel).

Méretek

aktuális modell új Nissan LEAF
Hosszúság 4445 mm 4481 mm
Szélesség 1770 mm 1791 mm
Magasság 1550 mm 1560 mm
Tengelytáv 2700 mm 2700 mm
Tömeg 1500-1538 kg ? kg
Csomagtartó 370 l 668 l (???)
Motor nyomaték 210 ft·lb 236 ft·lb
Motor teljesítmény 110 lóerő 147 lóerő

Az új Nissan LEAF a megjelent adatok szerint nem csak nőtt egy kicsit, de erősebb is lett. A csomagtartó mérete viszont vagy elírás, vagy más számítási sémán alapul, hiszen egy ekkora autóban 668 literes csomagtartó kialakítása nem lehetséges. Ettől a bakitól függetlenül hivatalosnak tűnnek, hiszen azok azóta már nem elérhetőek a honlapon.

Az új Nissan LEAF-fel kapcsolatos legfontosabb információk összegyűjtve

Villanyautósok