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 November elején indítottuk cikksorozatunkat a Tesla értékesítési adatainak alakulásáról és a tervek szerint minden hónapban megnézzük, illetve megbecsüljük majd a számokat. Az októberi adatokat itt lehet elérni, a novemberről pedig majd nagyjából 1 hét múlva tudunk érdemben nyilatkozni. Most mégis „rendkívüli kiadással” jelentkezünk, mert valami nagyon furcsa dolog történik Norvégiában. Tesla bolt Oslóban. Forrás: dn.no A skandináv ország három szempontból is fontos nekünk: Egyrészt az évek óta kedvező villanyautós környezetnek (adókedvezmények) és a tehetős és környezettudatos lakosságnak köszönhetően a világon kiemelkedő az elektromos autók részesedése az eladásokból. Idén októberben például az BEV (tisztán elektromos) és PHEV (hibrid) autók az új autó eladások 43%-át tették ki, ami döbbenetes. Másrészt az ország a Tesla európai zászlóshajója, még akkor is, ha Nagy Britannia lassan kezdi átvenni az első helyet a rangsorban. Végül pedig, a fejlett közigazgatási rendszernek köszönhetően, minden nap, szinte valós időben követhetjük a www.teslastats.no segítségével az új Tesla regisztrációkat – ez is egyedülálló a világon. A Tesla idei eladási Norvégiában. Erősen kilóg a november. Forrás: teslastats.no No, de ne kerteljünk tovább, még a végén megvádol a kedves olvasó, hogy szenzációhajhász címmel csaltam ide. 2017 novemberében a Tesla majd ezer, egészen pontosan 987 új autót regisztrált Norvégiában ami bődületesen jó szám. Mint az említett sorozatindítóban elmagyaráztuk, a Tesla gyártási és szállítási rendszere miatt az eladások egy elég szabályos ciklust követnek. A negyedév első két hónapja elég lapos, majd az utolsó hónapban jön a tűzijáték. Éppen ezért, érdemes összehasonlítani, hogyan festettek a negyedévek második hónapjai idén? A fenti grafikonon pirossal ki is emeltük, de nem nehéz látni mi lóg ki a sorból: február: 100 autó május: 226 autó augusztus: 195 autó november: 987 autó A 4. negyedév is viszonylag szokványosan indult, már ha az októberi 295 autót szokványosnak lehet mondani, hiszen ez egy átlagos „első hónap” 3-4 szerese. A november azonban egészen elképesztő módon az év második legjobb hónapja lett a maga közel ezer autójával. Nos a sok bombasztikus szám és jelző után, azért próbáljuk kicsit lehűteni a várakozásokat. Nagyon veszélyes lenne csak 1 ország, 1 adatpont alapján azt várni, hogy akár egész Európában, vagy pláne az egész világon hasonló folyamatok játszódnak le. De akkor mi történhetett Norvégiában? Oslóban még a taxi is Tesla. Forrás: electrek.co Nos, a legvalószínűbb megoldás a rejtélyre a politika mocskos mancsa. Történt ugyanis, hogy Norvégiában idén szeptemberben parlamenti választásokat tartottak. Már a kampány idején felvetették egyes pártok, hogy lassan csökkenteni kellene az elektromos autók adókedvezményeit. Azután, szinte pontosan egy hónappal választási győzelmük után, az új kormányzó erő meglebegtetett egy tervet, melynek következtében a Model S kb. 2%-kal , az X pedig 10%-kal drágulna. A törvényjavaslat ugyan november végén elbukott, de ki tudja, megrémiszthette-e a norvégokat annyira, hogy sokan előrehozták vásárlási szándékukat. Nem ez lenne az első eset, hogy ilyen történik, hiszen az elmúlt pár évben Hong Kongban és Dániában pontosan ezt láttuk, igaz ott a törvények életbe is léptek. Bár ez a magyarázat elég logikus, kérdés, vajon az új „Tesla adó” október 11-i híre óta eltelt pár hét elég volt-e arra, hogy a Tesla legyártsa és leszállítsa a norvégoknak az autókat? A következő pár hónapban választ kapunk erre a kérdésre. Ha a Tesla decemberi és/vagy januári számai nagyon visszaesnek a skandináv országban, akkor csak a pánik keltette vásárlási lázról volt szó. De ha szinten maradnak, vagy esetleg illeszkednek egy nagyobb európai trendbe, akkor „mindössze” az elektromos autók és a Tesla további diadalmenetét látjuk. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!