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
auto
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

A Google-t minden bizonnyal senkinek sem kell bemutatni, azt azonban már kevesebben tudják, hogy az internetóriás a megújuló energiaforrások legnagyobb vállalati felhasználója toronymagasan vezetve a listát az Amazon és az Amerikai Védelmi Minisztérium előtt. A Google már tavaly óta készül az általuk „fordulópontnak” nevezett pillanatra, és most végre három új szélpark energiájának felvásárlásával hivatalosan is elérték a megújulók 100%-os részarányát, ami összesen több mint 3 GW-nyi szélturbina és napelem kapacitás jelent. Ennek eléréséhez nem kevesebb, mint 3,5 milliárd dollárnyi (917 milliárd forint) energetikai beruházásra volt szükség világszerte.

Forrás: Electrek

A tiszta forrásból biztosított működéshez vezető lépcső legelső fokára 2010-ben lépett fel a Google, amikor egy 114 MW-os iowai szélfarm teljes éves áramtermelését felvásárolta. Ezután összesen 20 megújuló energiához kötődő projektben vettek részt 2016-ig, amikor is körvonalazódni kezdett a lehetőség, hogy az üzemeléshez szükséges összes villamos energiát a napból és szélből nyerjék. Végül, a vállalatot a célja eléréséhez egy 2 x 98 MW-os dél-dakotai, egy 200 MW-os iowai, és egy 138,6 MW-os oklahomai szélfarm üzemeltetőjével megkötött szerződés segítette hozzá november legutolsó napján.

Forrás: Inhabitat

Amellett, hogy a 100%-ban megújulón való működés jó színben tünteti fel a vállalatot, a célkitűzés elsődleges oka természetesen a gazdasági érdek, amely jelen esetben a szél-és napenergia rohamosan csökkenő árával párosul. Marc Oman, a Google energiaügyi felelőse tavaly így nyilatkozott a megújulóknak szentelt kiemelt figyelem okáról:

„Meggyőződésünk, hogy ez jót fog tenni az üzletnek, s nem csupán ‘zöldre festésről’ van szó, hanem a költségek hosszú távra való rögzítéséről. A megújuló energiaforrások egyre inkább tűnnek a legolcsóbb opciónak. Az alapítóink meg vannak róla győződve, hogy a klímaváltozás valós, és sürgős fenyegetés,tehát nekünk meg kell tennünk a részünk.”

A Google munkatársa továbbá hozzátette, hogy nem zárja ki az atomerőművekkel kötött szerződések lehetőségét sem, amennyiben az biztonságot és alacsony költségeket biztosít, és elég közel fekszik a hálózathoz, azonban a vállalat egyelőre nem tudja biztosan kijelenteni, hogy a létező atomenergia-projektek megfelelnek ezeknek a kritériumoknak.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás