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
auto
2024. 11. 21. csütörtök
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

Több kedvcsináló videó után lehullt a lepel a Rimac legújabb elektromos hiperautójáról, mely alighanem a Genfi Autószalon leggyorsabb autója, könnyedén maga mögé taszítva olyan füstös sportkocsikat is, mint a Bugatti Chiron. A horvát gyártó célja mindvégig egyértelmű volt: a tavaly novemberben bemutatott Tesla Roadster teljesítményadatait túlszárnyalni. Bár Tesla-riválisokból akad bőven mostanság, a Rimac Concept One modelljével már bizonyította, hogy nem okoz gondot neki ultrakönnyű és villámgyors villanyautót építeni, így joggal bízhattunk benne, hogy képes lesz fellépni a Roadster mellé a dobogóra. Nem is kellett csalódnunk.

412 km/h-s végsebesség, 1914 lóerő (1408 kW) teljesítmény, 2300 Nm nyomaték. Ezt kínálja a horvát csapat tisztán elektromos szuperautója, amit a gyártó a korábbi Concept Two ideiglenes elnevezés után már csak C_Two néven emleget a honlapján. Ha eddig csak azért tartottunk ki a hagyományos meghajtású sportautók mellett, mert úgy gondoltuk, hogy ekkora erőt csak a V8-as motorral, meg egyéb múlt századi technológiákkal felszerelt járművek tudnak kisajtolni magukból, akkor éppen ideje felébredni a hosszú álmunkból. A Tesla Roadster bemutatója egy áttörést jelentett az autóiparban, melynek hullámai azóta sem csitultak el. Sőt a Rimac állítja, hogy a Tesla álomautójának hihetetlen 1,9 másodperces gyorsulási idejét is sikerült túllépnie egy hajszálnyival: a C_Two 1,85 másodperc alatt ér fel 100 km/h-ra. A közel kétezer lóerőt négy villanymotor adja, bevonva minden kereket a meghajtásba.

Az akkumulátor terén már kevésbé tudott versenyre kelni a kaliforniai gyártóval a Rimac. A 120 kWh-s aksi a NEDC szerint 650 kilométer megtételére elegendő két töltés között, mely ugyan nem kevés, de a Roadster 200 kWh-s akkujától és 1000 kilométeres hatótávjától messze elmarad. A kocsira a töltéshez CCS csatlakozó került.

Ha alaposan szemügyre vesszük a C_Two-t, akkor néhány közös vonást felfedezhetünk a Concept One-nal, mégis egy új és összetéveszthetetlen dizájn tárul a szemeink elé. A kecses villanyautó teljes mértékben az aerodinamikai törvények szülöttje. Tökéletesen áramvonalas formáját mintha az áramló levegő alakította volna ki, mely a szénszálas és alumínium anyaghasználattal együttesen egy pehelykönnyű, de mégis erőteljes felépítésű, szélsebes hiperautót eredményezett. A sportos elegancia érzetét tovább fokozza a két pillangóajtó is, valamint a versenypályán meglehetősen hasznosnak bizonyuló, egyedi tervezésű Pirelli gumik. Az aerodinamikai hatékonyság maximalizálása érdekében a motorháztetőt aktív légbeömlő díszíti, mely a hátsó szárnnyal egyetemben folyamatosan szabályozza a légáramlás irányát és intenzitását.

Mindezekből arra következtethetünk, hogy bizony a gyártó fontosnak tartotta, hogy az új modell a versenypályán is megállja a helyét. Ez bizony így is van, sőt, az autóba telepített infotainment rendszer egyik funkciójaként a kiválasztott pályákon segítséget is kapunk a jobb köridő eléréséhez, így egy autóversenyzős videójátékhoz hasonlóan tudatja velünk a rendszer, hogy mikor kell fékezni, vagy hogy hol fut az ideális ív. Ráadásul a villanyautók kritikájaként emlegetett teljesítményromlást is elhanyagolhatóra csökkentette a gyártó: az új Rimac két kört is meg tud tenni a Nürburgringen maximális és folyamatos teljesítmény-leadás mellett, így bizony a pályán méltó ellenfele lehetne a Tesla Roadsternek.

A kétüléses C-Two intelligens berendezésekben sem szűkölködik: mesterséges intelligencia, arcfelismerés, hangvezérlés, és vezetéstámogató-rendszerek. A 8 kamera, 2 LIDAR, 12 ultrahang-szenzor, és sok más érzékelő Level 4-es önvezetést biztosít a villanyautó számára, azaz minden gond nélkül képes emberi segítség nélkül boldogulni.

A Rimac nem részletezte a C_Two névválasztás és alulvonásos írásmód okát, ahogyan egyelőre azt sem tudjuk, hogy pontosan mikor és mely piacokra érkezik a kocsi, a tervek szerint azonban az összesen 150 példány gyártása még idén megkezdődik, a Genfi Autószalonon bemutatott formájában. Hivatalos infó az áráról sincs, de minden bizonnyal pont olyan ütős lesz, mint a teljesítménye.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, BalázsTibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.