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 Egy lépéssel közelebb kerültünk a Nissan azon tervének megvalósulásához, miszerint egy, a LEAF-hez hasonló, de annál méretesebb villanymeghajtású gépkocsi is felsorakozik a gyártó palettájára. Ugyan a Nissan, és egyben a világ mindmáig legnépszerűbb elektromos autója már közel nyolc éve a piacon van, a japán autógyártó csupán tavaly októberében jutott el odáig, hogy egy tisztán elektromos SUV-t felmutasson, legalábbis egy tanulmány formájában. Az IMx modell a Tokiói Autószalonon gurult legelőször a látogatók szemei elé, és ígért mindenféle földi jót, amit csak egy csúcstechnológiáiról híres nemzet mérnökei el tudnak képzelni a jövő közlekedésére gondolva. A nagytestű villanyautó-tanulmány igazi szenzáció volt, arról viszont senki nem mondott semmit, hogy mi lesz a sorsa. Idén ismét felbukkant a jármű, mégpedig a Genfi Autószalonon, megejtve első európai bemutatkozását. A koncepció azonban átesett némi változáson 2017 őszéhez képest: fekete kárpitokkal és keréktárcsákkal, frissített hűtőráccsal, és teljesen új sötétszürke karosszériaszínnel jelent meg a svájci kiállításon. A stílusváltást a koncepció neve is jelzi, mely IMx Kuro-ra módosult, tudniillik a kuro japánul feketét jelent. A tavaly bemutatott Nissan IMx koncepció „A Tokiói Autókiállítást követően csapatommal azt igyekeztük feltárni, hogy milyen lehetőségeket tartogat még az IMx. Azt a kérdést jártuk körül, hogy ha az eredeti IMx-tanulmány néhány apró részletét, hangsúlyát, illetve színét megváltoztatjuk, elmehetünk-e egy utcai terepjáró hatásának irányába. Ezek a viszonylag apró módosítások összességében merőben más személyiséggel ruházták fel az IMx KURO-t – ezt tükrözi a KURO utónév. Egy elpusztíthatatlan célszerszám alakját vette fel, és úgy gondoljuk, hogy ez egy érdekes oldala ennek a tanulmánynak és a jármű által bemutatott technológiáknak” – magyarázta el a változtatás okát Alfonso Albaisa, a gyártó globális formatervekért felelős alelnöke. Hogy a tanulmány mikor kerülhet ki az utcákra, azt még mindig nem tudjuk, azt viszont a Nissan tervezésért felelős európai főnöke, Mamoru Aoki az Autocar újságíróival a gyártó londoni dizájncentrumában beszélgetve elhintette, hogy az SUV gyártásba fog kerülni, és a japánok még nagyobb reményeket fűznek hozzá, mint a nagy sikerű LEAF modelljükhöz: „Az IMx nem csak egy koncepcióautó. Néhány éven belül meg is fog jelenni. (…) Természetesen, ott van nekünk a LEAF, de azt hiszem, hogy az IMx lesz az igazi áttörést hozó modell.” A vezető munkatárs lelkesedése a villanycrossover iránt nem csupán abból fakad, hogy egy kiemelten népszerű szegmensbe érkezik – az SUV eladások az összes európai gépjármű-értékesítés 34%-át tehetik ki 2020-ra néhány elemző szerint -, hanem abból is, hogy az autó nagyobb mérete jobban ki tudja használni a Nissan elektromos autóinak szánt padlólemezét. Az IMx tavaly két, együttesen 320 kW-os teljesítményt kínáló villanymotorral, és 700 Nm-es nyomatékkal mutatkozott be, melyhez közel 600 kilométeres hatótávot ígért a gyártó. A koncepció bővelkedett mindenféle intelligens berendezésben, beleértve a legmagasabb szintű önvezetést is, ám Mamoru Aoki a külső formatervre és a belső elrendezésre a legbüszkébb. Bár a koncepció látványosan futurisztikus vonásai minden bizonnyal nem maradnak meg ebben a formában a gyártásra érett modellben, a vezető tervező szerint a végleges változat hű lesz az autószalonokon prezentált tanulmányokhoz. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!