Így épült az első E.ON-os ultragyors töltőállomás
Régi olvasónk, Karesz ugyan még nem villanyautóval jár, de követi a technológia fejlődését és várja azt a pontot, amikor ő is be tud lépni. Addig viszont remek fotókkal és információkkal lát el bennünket és így a többi hazai villanyautóst. A korábbiakhoz hasonlóan mostani fotósorozatai is Németországban készültek. Az első 10 képen a A3-as autópálya mellett fekvő Gesielwindben pihenőjében frissen létesült E.ON Drive villámtöltő állomás építésének munkálatai követhetők nyomon. A 4 állásos töltő különlegessége, hogy nem 50 kW-os, hanem 175 kW-os töltést biztosít, mind CCS, mind pedig CHAdeMO csatlakozón keresztül (ez utóbbira azért nem vennénk mérget). A csapadék és a tűző nap ellen védelmet nyújtó tetővel is felszerelt mutatós állomás munkálatainak megkezdését februárban jelentették be, és július végére már működésbe is állhatott.
A Geiselwindben megnyílt állomás az első pontja annak a 800 helyszínes hálózatnak, amit az E.ON a dán CLEVER hálózatüzemeltető céggel közösen fejleszt, és aminek különleges terveiről januárban számoltunk be. A két cég által alkotott csoport következő töltőállomása a januári közlemény szerint hamarosan Dániában nyílik majd. A lenti fotókon nem látszik, de a geiselwindi parkolóban áll már egy 6 állásos Tesla Supercharger állomás is, és több gyorsétterem lánc is biztosít étkezési lehetőséget a töltés idejére.
Geiselwind
2018. május 21.
2018. július 14.
Limburg
Karesz bónuszként küldött egy sorozatot a Fastned első németországi töltőpontjáról is, ahol a holland szolgáltató indulásként egy darab 50+43 kW-os három szabványú és két darab 175+50 kW-os CCS-CHAdeMO töltőt telepített. Ahogy az E.ON Drive esetén is az eső elleni védelmet itt is dizájnos tető biztosítja. A képeken jól látható, hogy a helyszín kialakításakor a szolgáltató előkészítette a terepet további 5 töltőoszlop elhelyezéséhez is, így a forgalom függvényében különösebb fennakadás nélkül akár 8 töltőpontig tudják bővíteni a helyszínt.