Fizet a kaliforniai Fit EV-tulajoknak a Honda, hogy csúcsidőn kívül töltsenek

Elindította SmartCharge kísérleti programját a Honda Kaliforniában, amellyel­­­ ­– ahogy a program  neve is sejteti – a rendelkezésre álló villamos áram árát és forrását is figyelemmel kísérő okos töltésre igyekszik ösztönözni a villanyautósokat. A kezdeményezésben egyelőre csak az Európában Honda Jazz-ként ismert Fit EV kaliforniai tulajdonosai vehetnek részt, illetve közülük is csak azok, akik a Hondával együttműködésben álló szolgáltató alá tartoznak, ám a japán autógyártó a begyűjtött adatokat áttanulmányozva a későbbiekben más országokban és nagyvárosokban is tervezi elindítani a projektet, kiterjesztve azt a Clarity Electric és Clarity Plug-in Hybrid modellekre is.

A programban való részvételhez a SmartCharge mobilapplikációra van szükségük a felhasználóknak, ami a Honda állítása szerint a legelső olyan szoftver, ami más adatbázisokkal együttműködve képes megtanulni a tulajdonos töltési szokásait, napi rutinjait, figyelni hogy a villamosenergia hálózatban mekkora arányban van jelen a megújuló forrásból származó energia, mekkora éppen a kereslet az elektromosságra, mennyibe kerül az áram kilowattóránként, és ez alapján képes megfelelő időpontot javasolni a felhasználónak a töltésre. Az alkalmazás használata így nem csupán a hálózat számára jelent megkönnyebbülést a csúcsidőszakok alatti túlterheléstől, de jelentős összegű megtakarítást eredményez az autósok számára, valamint ahhoz is hozzájárul, hogy a villanyautózás a lehető legkevesebb szén-dioxid kibocsátással járjon. A Honda ráadásul pénzügyileg ösztönzi is az elektromos Fit tulajdonosait, hogy intelligens módon töltsenek: az alkalmazás letöltése és 5 töltés teljesítése után már érkezik is a jutalom, ami az InsideEVs információi szerint 50 dollár, majd pedig az applikáció használatától függően minden második hónapban ismét maximálisan 50 dollár érkezik a villanyautós számlájára.

EZT OLVASTAD MÁR?  Beszáll a töltőtelepítésbe a németországi Euronics

„A Honda SmartCharge egyedüli módon, valós időben képes átalakítani az elektromos autó töltést a fogyasztó befolyásolása nélkül. Úgy hisszük, hogy a program igazi úttörő lesz azon képességeivel, hogy új értéket teremt a felhasználóink számára, csökkenti a terhelést a hálózaton csúcsidő alatt, és hozzájárul a vállalat célkitűzéseinek eléréséhez a szén-dioxid kibocsátás tekintetében” – foglalta össze a gyártó egyik vezetője.

2050-re legalább felére csökkentené a globális működéséből fakadó szén-dioxid emisszióját a Honda a 2000-es szinthez képest, így 12 éven belül már az összes gépjármű-értékesítésnek kétharmadát elektromosítanák a japánok.

Elektromos autót használsz?