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 A Nissan és a Renault villanyautós együttműködéséből kiindulva számíthattunk rá, hogy miután a LEAF akkumulátora kapott egy jelentős kapacitás-növekedést, a Zoe sem marad fejlesztés nélkül, mint ahogyan eddig is egymást követték a két gyártó autóin végrehajtott frissítések. Franciaország legnépszerűbb, és az európai kontinens második legkelendőbb villanyautójának új generációja nem teljesen meglepetés, hiszen a Fastned már tavaly novemberben megerősítette, hogy tesztelés alatt van az utód, mégpedig CCS Combo csatlakozóval. Amennyiben viszont nem tévesek a francia L’Argus hírportál információi, az új töltőport semmi ahhoz képest, amit a megújult Zoe hozni fog nekünk. Forrás: Twitter/Fastned 2019 végén és 2020 elején két olyan tisztán elektromos autó is érkezik a piacra, név szerint a Peugeot 208 és a Volkswagen I.D., melyek komoly fenyegetést jelenthetnek a 2013 óta piacon lévő Renault Zoera. Hogy a franciák villanyautója továbbra is meg tudja őrizni előkelő pozícióját az eladási rangsorban, ahhoz nem csupán egy erősebb hajtásláncra van szükség, de külső-belső átalakulásra is a változatosság fenntartásához. A Zoenak állítólag mindkettőből jut bőven. A L’Argus cikke szerint az autó kinézetének átformálása kevésbé lesz hangsúlyos, de azért néhány karosszériaelem újszerű megjelenést kölcsönöz majd a járműnek. Az elülső lökhárító, a motorháztető, és a légbeömlők például a lenti képen látható, két évvel ezelőtt bemutatott Zoe e-Sport koncepcióból nyernek inspirációt, jóllehet azért ennyire radikális formatervezést nem ültet át a gyártó az utcai autóba. Hátulról nézve talán a módosított fényszórók fogják legkönnyebben a tudtunkra adni, hogy az új generációt vizslatjuk. Renault Zoé e-Sport Sokkal fontosabbak lesznek az utastérben elvégzett munkálatok, ugyanis a teljes műszerfal újjászületik, több méretben lesz választható a központi kijelző, új stílust kap a kormány, és az EasyLink rendszerben is több szolgáltatást találunk majd. Ezzel párhuzamosan a vezetés is biztonságosabbá válik a vezetéstámogató funkciók kibővített kínálatával. A leglényegesebb újdonságok azonban mégiscsak a hajtásláncban keresendők. Ugyan az e-Sport duplamotoros kiszerelése nem kerül be a megvásárolható Zoeba, akik a 109 lóerős R110-es motornál erősebbet szeretnének, azoknak lehetőségük lesz 130 lóerővel kérni a kocsit a L’Argus szerint. Az akkumulátor kémiájában elért eredményekből ellenben mindenki egyaránt részesül, hiszen az új Zoe akár 400 kilométert is meg tud majd tenni a WLTP szerint, vagyis akkora távolságot, amit eddig csak a nem túl megbízható NEDC szerint ért el. Ami a töltést illeti, az autó legnagyobb előnyének számító 22 kW-os AC tölthetőségről nem kell lemondani, de DC hálózaton sem lesz okunk szégyenkezni: az akkumulátor 100 kW-os teljesítményt is elbír majd a CCS Combon keresztül a kontinens villámtöltőin. Forrás: L’Argus Forrás: L’Argus/Motor.es A francia újságírók továbbá egy árcsökkentésről is írnak, ez azonban nem teljesen egyértelmű, hogy valós belsős forrásokon alapul, vagy csak saját feltételezés a rivális VW I.D. áráról szóló pletykák alapján. Szerintük az új változat akár kétezer euróval is olcsóbb lehet a jelenlegi modellnél, ami segít elhódítani a Volkswagen 28 000 eurós I.D. villanyautójával szemezgető vásárlókat, ebbe viszont egyelőre ne éljük bele magunkat. A gyártás elvileg az év második felében indul a flinsi létesítményben, mely a korábbi híresztelések szerint addigra napi 220 helyett 440 autót fog kiállítani, a nyár végére pedig már kapható lesz az alaposan felturbózott Zoe. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!