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 A Volkswagen átalakítja a teljes zwickaui gyárát, írja az Electrek, hogy ott kizárólag elektromos járműveket gyártsanak majd. A tervezett darabszám évente 330 ezer villanyautó. Ezzel talán vége szakadhat a Volkswagen ígérgetésének a „Két év múlva” jelmondattal. A Volkswagen az első hagyományos autógyártó lehet, amely egy teljes gyárat elektromos autók gyártására alakít át, bár korábbi információk szerint a Hyundai valami hasonlót tervez a csehországi gyáregységgel, igaz ott egy nagyságrenddel kisebb példányszámról van szó. A zwickaui gyár 1,8 millió négyzetméteren terül el (forrás: VW) A Volkswagen zwickaui gyárában jelenleg a Volkswagen Golf számos változatát gyártják. Évente több mint 250 000 jármű készül a 8000 alkalmazottat foglalkoztató üzemben, tehát elég komoly létesítményről van szó. A Volkswagen egy másik, amerikai gyáregységét is teljesen át kívánja állítani elektromos autók gyártására. A vállalat tervei szerint az ID.3 gyártása 2019 év végéig elkezdődik. A termelést 2021-re szeretnék felfuttatni, hogy évente 330 000 villanyautót tudjanak termelni az üzemben. A saját márkanév alatt értékesített autók mellett itt készülhetnek majd az elektromos Audi és Seat modellek is. Az első gyártósor a tervek szerint a nyári leállás után, már a jövő hónapban elindulhat, amit év végén követ majd a második sor. Villanyautó gyár villanyautó töltővel (forrás: VW) A Volkswagen komoly elvárásokat tűzött ki maga elé: a gyár, ahol a nulla kibocsátású járművek készülnek, legyen teljesen nulla széndioxid kibocsátású. Ehhez számos projekt van már évek óta folyamatban. A zwickaui üzemet a Volkswagen Kraftwerks GmbH látja el elektromos energiával, amely a gyár energiaszükségletének 50%-át fedezi. Ez a cég néhány éve tiszta, zöld áramot kínál a vízerőművekből, szélerőművekből és napelem parkokból. A cég TÜV-tanúsítvánnyal rendelkezik. Bár a zöld energia ára valamivel magasabb, a gyártó már 2017 áprilisa óta zöld áramot használ. A zöld áram használatával a zwickaui telephelye évente 106 tonna széndioxid kibocsátástól mentesíti a légkört. A zwickaui gyár energiaszükségletének másik 50%-át Zwickauban állítják elő egy kombinált hő- és villamos erőműben, földgáz felhasználásával. Ez a kombinált erőmű biztosítja zwickaui gyár fűtési igényének 70%-át is. Ha a gázt csak a fűtéshez használnák, a hatásfok lényegesen rosszabb lenne, ami magasabb káros anyag kibocsátással járna. Thomas Ulbrich, e-mobilitás vezető az ID. alvázzal (forrás: VW) Az átalakítás alatt kibővített vagy újonnan épített csarnokok megfelelnek a legújabb német energiatakarékossági előírásoknak a szigetelés, ablakok és építési anyagok tekintetében is, ezzel tovább csökkenti az energiaigényt. Havonta egyszer megbeszélést tartanak az alkalmazottakkal, amelynek témája az energiafelhasználás csökkentése. Ennek köszönhető például, hogy sikerült növelni a víz újrahasznosításának arányát is, így csökkent az üzem vízfelhasználása. A gyártási folyamat során földgázból használnak fel a legtöbbet, azonban a festőüzemben a optimalizálják az égéstermék hőmérsékletét, így biztosítva a minőség és a káros anyag kibocsátás optimalizálását, ezzel is csökkentve a gázfelhasználást. Az új rendszerek frekvenciaszabályzós ventilátorokat és szivattyúkat alkalmaznak, melyek ára magasabb ugyan a hagyományos megoldásoktól, azonban az energiamegtakarítás jelentős. Ugyanígy a sűrített levegőt elállító kompresszorokat is optimalizálták, amelyből rengeteg található a gyárban, így ezek teljes energiafogyasztását is sikerült csökkenteni. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!