PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 28. vasárnap

A következő 5-ös BMW-nek elektromos változata is lesz?

elektromos autó

Még meg sem száradt a tinta Oliver Zipse munkaszerződés módosításán, máris szivárognak a hírek az új elektromos autókról. A BMWBlog müncheni információkra hivatkozva ír a következő 5-ös BMW-ről, amelynek megjelenése 2023-ban várható. Ez lehet az egyike a 25 részben vagy teljesen elektromos modellnek, amit eredetileg 2025-re ígértek, a közelmúltban azonban előbbre hozták 2023-ra a teljes elektromosítást.  Az ígéretek szerint a 2023-ban várható 25 modell nagyobbik fele nem konnektoros hibrid, hanem teljesen elektromos autó lehet.

BMW 5 PowerBEV prototípus (forrás: BMW)

A hírek szerint az új 5-ös BMW, amely egy teljesen új, sportosabb formanyelvet hordoz majd, része lesz az elektromobilitási stratégiának is, ráadásul legalább kétféle tisztán elektromos hajtásrendszerrel is piacra kerülhet majd. Korábban a BMW már bemutatott egy nagy teljesítményű tisztán elektromos 5-ös BMW prototípust, melynek 720 Le összteljesítménye 3 másodperc alatti 0-100 gyorsuláshoz elegendő, de ennyire sportos sorozatgyártású modell azért nem várható.

BMW 5 PowerBEV prototípus (forrás: BMW)

A BMW ötödik generációs eDrive technológiáról, pontosabban az i4 és iNext modellekről, még a jelenlegi igazgató, Harald Krüger biztatóan nyilatkozott: „Az eDrive ötödik generációjával a járműveink 550-700 kilométer elektromos hatótávval rendelkeznek majd. ”

Az elektromos 5-ös valószínűleg új elnevezést kap majd, azaz nem BMW i elnevezést viszik tovább. Az akkumulátor kapacitás még nem ismert, de legalább 60-80 kWh akkumulátor várható, amely 400 km feletti hatótávot kínál majd. Az, hogy a villanyötös hátsó kerék meghajtást vagy xDrive rendszert kap-e majd, még nem egyértelmű.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.