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 Már többször írtunk róla, hogy Kelet Európába tart a Tesla és legutóbb arról is beszámoltunk, hogy Varsó és Prága mellett hamarosan Budapesten is megnyílik a hivatalos szerviz. Elon Musk legutóbb 2020 elejére ígérte a kelet európai terjeszkedést. Most egy lépéssel megint közelebb kerültünk a hazai Tesla képviselethez, mivel pénteken elérhetővé vált az autók rendelési aloldalán a magyar zászló. Első lépés Azért túlzottan lelkesedni nem kell, ugyanis a komplett magyar aloldal nem jelent még meg, így egy picit trükkös rátalálnunk az új rendelési lehetőségre. Igazából én is csak azért vettem észre, mert a Tesla hivatalos Twitter fiókja kirakott pár órája egy vicceskedő üzenetet, miszerint: Hint: starts with P and ends with oland, Hungary, Romania and Slovenia. Model 3 orders are open today in 🇵🇱 🇭🇺 🇷🇴 🇸🇮 — Tesla (@Tesla) August 23, 2019 Azaz, a tegnapi napon (2019. 08. 23., péntek) rendelhetővé vált a Model 3 Lengyelországban, Magyarországon, Romániában és Szlovéniában is. Sőt, a Model S és X is elérhető már ezekben az országokban. Also available? Our new, more-efficient, longer-range Model S and Model X. — Tesla (@Tesla) August 23, 2019 Ha ellátogatunk a Tesla hivatalos weboldalára, akkor még mindig csak „Other Europe” van a kelet európai országok zászlói helyett. Ha azonban kiválasztjuk valamelyik jelenleg is gyártott autó rendelési oldalát („order now” a képernyő közepén), akkor többek között hazánk is feltűnik a választható opciók között. Lesz ez még jobb is Jelenleg tehát nincsen teljes magyar aloldal és a rendelés is angol nyelven történik, de már látjuk a hivatalos magyar árakat, igaz, nettó euróban. A magyar szöveg és a forintos, áfás ár valószínűleg a hivatalos hazai cégalapítás után következik. A legolcsóbb Model 3 nettó 39,500 eurónál indul, amire a szokásos 880 eurós szállítási és dokumentációs költség rakódik. Legutóbb márciusban az európai start környékén a holland nettó árak alapján becsültünk magyar induló árat és akkor – az említett 880 eurós költségekkel – 36,915 eurót saccoltunk a Standard Range Plus belépő modellnek. Azóta azonban a Tesla beépítette az alap Autopilot költségét minden modelljének árába, így már érthető az eltérés és jó látni, hogy semmi extra felárat nem rótta ki ránk. Bár a hivatalos weboldal továbbra is Service Centert jelez Budapestre, nehéz elképzelni, hogy a magyar leányvállalat bejegyzésénél ne regisztrálnák be a gépjármű értékesítést is mint tevékenységet ezzel megfosztva hazai ügyfeleiket a 1,5 milliós állami támogatás lehetőségétől. Erre még nem volt példa más országban. Ugyan így elképzelhetetlen, hogy a világbajnok magyar áfával és a rendkívül goromba mostani 328-as MNB euró árfolyammal számolva 20,4 millió forint legyen a nagyobbik aksis Long Range All Wheel Drive itthoni ára, ezzel ismét lemaradva az állami támogatásról a 20 milliós limit miatt. A Tesla minden országban megoldja, hogy legtöbb modellje beférjen a támogatási szabályok közé. Itthon is ez várható. Erre enged következtetni az is, hogy kiszállítási dátumnak minden autó esetében „2020 eleje” kerül megjelölésre, tehát valószínűleg a Tesla meg fogja várni a hazai értékesítéssel a magyar képviselet megnyitását és a támogatás élebe lépését. Az alábbi táblázatban a most ismert eurós összegek és az aktuális árfolyam alapján számoltuk ki a várható hazai árakat. *Az LR AWD modell esetén várhatóan az ár majd az állami támogatási rendszerre tekintettel kerül megállapításra. Az extrák listáját böngészve, a különböző fényezések felára 270 és 750 ezer forint között mozog, a 19 colos kerék 540 ezerbe, a fekete-fehér belső 370 ezerbe, a Full Self Driving opció pedig 2,2 millió forintba kerül. De rendelhetünk (arany árban) téli gumit és vonóhorgot is. Nem csak a 2 éveseké a világ De nem csak a Model 3, a Model S és X is megjelent a hazai kínálatban – íme az árak. Természetesen ezeknek az autóknak esélyük sincs a támogatásra, de valószínűleg aki ebben a kategóriában válogat, tisztában van ezzel. Itt is vannak extra felszereltségek, de csak egy érdekeset emelnék ki: a Model X 6 személyes verziója 2,4 millió forint, a 7 személyes 1,3 milliós felárért rendelhető. ez egyébként nem elírás, a 6 személyes valóban drágább, itt ugyanis,a középső sor speciális, külön motorokon mozgatható fotelt kap, míg a 7 személyesben a középső sor egy jóval egyszerűbb megoldás. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!