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
auto
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

Forradalmi jelentőségűnek, a világ egyik legfontosabb elektromos autójának nevezte több hírportál is a Renault City K-ZE tisztán villamos meghajtású crossovert, mely a napokban robbant be Kína autópiacára. A kocsit ugyanis olyan elképesztően alacsony áron adja a Renault-Dongfeng társulás, hogy a zsúfolt kínai nagyvárosok alacsonyabb jövedelemmel rendelkező lakói is tömegesen állhatnak át a kibocsátásmentes meghajtásra – a CMF-A padlólemezre illesztett Kwid-hasonmás már 61 800 jüanért, átszámítva körülbelül 2,6 millió forintért elvihető. Ez a leggyengébb változatra értendő a három közül, de a legjobb hajtáslánccal felszerelt verzió is mindössze 71 800 jüanba kerül (kb. 3 millió forint).

A pénztárcabarát árért persze le kell mondanunk a kimagasló specifikációkról. Az autóban egy mindössze 33 kW-os (44 lóerős) villanymotor dolgozik 125 Nm nyomatékkal, ami egy 105 km/h-s végsebességre elég. A 26,8 kilowattórás Li-ion akkupakkba sem fér túl sok energia, ám az alacsony fogyasztás miatt még így is számolhatunk egy 160-180 kilométeres valós hatótávval a megadott NEDC szerinti 271 kilométeres értékből kiindulva. Igazság szerint a töltésre sem lehet panasz: AC hálózaton 6,6 kW-tal tölthető az autó, amin felül DC töltési lehetőség is rendelkezésre áll a GB/T csatlakozón keresztül. Ennek teljesítménye nem ismert, de 30-ról 80 százalékra nagyjából fél óra alatt nő a töltöttség.

A Kwidhez képest csak néhány apró módosítást végzett gyártó az elektromos hajtásrendszer beillesztése miatt, például új lett a hűtőrács és az első fényszórók kialakítása, de a csomagtérből semennyit nem vett el az aksi, ugyanúgy 300 liternyi hely maradt. Az utastér is hasonló, leszámítva a megújult műszerfalat. Az alacsony ár ellenére digitális funkciókban sem szerénykedik a villany-Renault, így van 4G Wi-Fi, Easy Link infotainment rendszer, okostelefonos hozzáférés, tolatókamera, 8 colos érintőképernyő, és sok minden más.

Kínában biztosan rengetegen lesznek, akiknek a City K-ZE a tökéletes választás, de ennyi pénzért nálunk is tömegesen váltanának villanyautóra. A kocsi egyébként globális modellnek ígérkezik – először India kapja meg 2021-ben, utána pedig más piacokon is megjelenik a tervek szerint.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.