A magyarokat zavarja leginkább az elektromos autók magas vételára azon 10 ország lakói közül, akiket az E.ON és a KantarEMNID közös, reprezentatív közvélemény-kutatása során megkérdezett. A felmérés keretében a két cég összesen mintegy 10 ezer ember véleményét gyűjtötte össze a villanyautózásról Dániában, Németországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Romániában, Svédországban, Csehországban, Törökországban, és Magyarországon. Az Eurostat adatai szerint a vásárlóerő-paritáson alapuló és a jövedelmi viszonyokat hűen tükröző egyéni fogyasztási mutató (actual individual consumption, AIC) az európai országok között Magyarországon volt a harmadik legalacsonyabb Bulgária és Horvátország után, de még Törökország is megelőzött minket, így egyáltalán nem meglepő, hogy a felsorolt országok között kicsiny hazánk lakói drágállják leginkább a villanyautókat. A magyarok 48%-a döntően a magas ár miatt utasítja el a kibocsátásmentes járművek vásárlását, míg a törökök mindössze 24%-a indokolja ezzel a döntését.
Ennél megdöbbentőbb, hogy a vizsgált országok között minket aggaszt leginkább (27%-unkat) az e-autók korlátozott hatótávolsága, miközben a terület nagyságát tekintve a nyolcadikok vagyunk a sorban. Azt hinnénk, hogy a hosszan elnyúló Svédország fogyasztóiban erősebb a hatótávpara (Malmö, és a legészakibb svéd város, Kiruna között 1843 kilométer kell autózni!), ám az E.ON szerint a magyarok félelmét a töltőhálózat viszonylagos fejletlensége tüzeli, ami viszont folyamatosan javul.
A közvélemény-kutatás eredményei azt mutatják, hogy Németország mellett Magyarország a legkevésbé dízelbarát ország, a megkérdezettek csupán 13 százaléka vinne haza dízelt égető személyautót a kereskedésből, szemben a törökökkel, akiknek 44%-a még mindig ezt a meghajtást preferálja. A magas vételár és a hatótávpara ellenére az autóvásárlást tervező magyarok 29 százaléka elektromos autót választana, s ebben csak az olaszok és a románok előznek meg minket, akiknek 36 százaléka vallotta magát villanyautó-pártinak. A felmérés szerint Németországban csupán 16% döntene e-autó mellett. Bízzunk benne, hogy akik a kérdőívben a tiszta meghajtás mellett tették le a voksukat, azok a valóságban is ugyanilyen jól fognak választani, ha arra kerül a sor.