Az Európai Unió által támogatott ALISE projekt 2015-ben indult. Nem kisebb célt tűztek ki, mint 500 Wh/kg energiasűrűségű lítium-kén kémiával rendelkező sorozatgyártásra kész akkumulátor kifejlesztését. A projektnek 16 résztvevője van, köztük például a Williams Advanced Engineering és a SEAT. Az Európai Uniö által támogatott ALISE projekt 16 résztvevője A lítium-kén (Li-S) akkumulátoroktól az várható, hogy kb. 15 százalékkal könnyebbek lehetnek, mint a mai li-ion akkumulátorok, emellett lényegesen nagyobb energiasűrűség érhető el. A Li-ion akkumulátorok jelenlegi energiasűrűsége 150 Wh/kg, ezzel szemben az ALISE projekt közelmúltban bejelentett prototípusa elérte a 440 Wh/kg energiasűrűséget. Ez az érték nem csak a ma gyakorlatban használt akkumulátorokhoz képest magas, de már nagyon közel áll a projekt kitűzött céljához is. A kutatások további fejlesztési lehetőséget is kínálnak, mivel a kén elméleti teljesítmény-sűrűsége 2600 Wh/kg, a legújabb prototípus pedig ennek csupán 17%-a. Ez magyarázza az ALISE projekt kutatóinak optimizmusát, ugyanis akár 800 Wh/kg energiasűrűségű akkumulátor fejlesztését sem tartják elérhetetlennek a belátható jövőben. http://www.aliseproject.com/wp-content/uploads/2018/06/ALISE_PROJECT_FINAL_2018.mp4 Ennyire azonban ne szaladjunk előre, hiszen a sorozatgyártás beindításához ígért 500 Wh/kg is kiemelkedő eredmény. A sorozatgyártásra kész akkumulátorokat az OXIS Energy gyárthatja majd. A gyártás a tervek szerint már 2020-ban megkezdődhet, az együttműködés pedig már Európa határain is túlnyúlik, ugyanis az OXIS Energy megállapodást is kötött Brazíliában egy akkumulátor gyár építésére, mégpedig egy olyan területen, ahol számos kénbánya található.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 A technológia először nagy valószínűséggel a Williams Advanced Engineering autójába kerülhet be. A SEAT a sorozatgyártású autói egyelőre a Volkswagen MEB platformjára épülnek majd, azonban a nemrégiben külön márkává vált Cupra tanulmányautóiban is megjelenhet az új Li-S akkumulátor kémia. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!