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
auto
2024. 11. 21. csütörtök
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

Az EV sales blog minden hónapban összegyűjti az elektromos autó eladásokat országonként, régiónként, gyártónként. Az utóbbi időben megszokhattuk, hogy bár az autópiac lassan zsugorodik, a tisztán elektromos és a tölthető hibrid eladások növekedése lendületes és folyamatos.

Az októberi adatokat tekintve azonban a világpiacon egy kisebb megtorpanás tapasztalható, melynek fő oka, hogy Kína, a világ legnagyobb piaca, jelentős mértékben csökkentette az elektromos autók állami támogatását. Mivel villanyautót használni még így is érdemesebb nem csak környezetvédelmi, de anyagi szempontból is, minden bizonnyal csak átmeneti visszaesésről van: akik tervezték a vásárlást, azok mind igyekeztek előrehozni néhány hónappal.

Kínában rengeteg a számunkra ismeretlen, csak belső piacra gyártott típus. A képen a Baojun E100

Ha a kínai piac csökkenésétől eltekintünk, akkor a globális eladások továbbra is egyértelmű növekedést mutatnak, amit elsősorban Európa húzott fel. A számunkra legfontosabb piacon 2019 októberében összesen 48 000 részben vagy teljesen elektromos új autót adtak el, amely az előző évhez képest 46%-os növekedés. A konnektoros hibridek népszerűsége ugrott igazán hatalmasat, (+75%), de a tisztán elektromos autók esetén sincs ok panaszra (+26%). Csak egy hajszállal ugyan, de még mindig a tisztán elektromos autók (51%) vezetnek Európában a PHEV-ek előtt (49%).

Az éves eladási lista élén változatlan a helyzet. Az első helyezett továbbra is a Tesla Model 3, bár októberben csak 1767 példány talált gazdára, az alacsonyabb számot csak a Tesla negyedéves ciklusokban történő európai szállításai eredményezik, az típusból egy év alatt 65 682 példány kelt el, ami magasan a legjobb érték a kategóriában

Balra a régi, jobbra az új Renault Zoe (forrás: insideevs.com)

A második helyen a Renault Zoe áll, éves 38 142 darabbal. A Zoe éppen generációváltáson esik át, ezért az elmúlt hónapokban jelentős kedvezményekkel kisöpörték az előző modell raktárkészletét, így nem meglepő, hogy a 2. helyezés ellenére kis mértékben csökkentek az eladások. Idén októberben 3440 Zoe talált gazdára, ami 2018-hoz képest 15%-os visszaesés. Időközben legyártották a kétszázezredik példányt a csak Európában értékesített kis villanyautóból.

2018. novembere és 2019. októbere között 29 283 Mitsubishi Outlander PHEV talált gazdára, amivel továbbra is ez a legnépszerűbb konnektoros hibrid autó. Az októberi 2574 példány 7%-os csökkenést jelent 2018-hoz viszonyítva.

A Mitsubishi Outlander PHEV, talán az egyetlen DC tölthető hibrid címnek köszönheti népszerűségét?

Az éves lista negyedik helyén ismét egy tisztán elektromos modell, a Nissan Leaf található 27 573 darabbal. Annak ellenére, hogy megkezdődött a nagyon várt 62 kWh-ás akkumulátorral szerelt változat értékesítése, a típus népszerűsége csökkent, melynek oka talán, hogy egyre több konkurens jelenik meg a piacon. Mindenesetre a havi 3028 darabos eladás 37%-os visszaesést jelent 2018-hoz viszonyítva, azonban az októberi eladásokat tekintve a Zoe mögött a második helyen áll a Leaf, ami egyáltalán nem rossz eredmény, azt mondhatjuk, hogy nem az idei számok nagyon alacsonyak, inkább a tavalyi volt kiugróan magas.

A Nissan Leaf népszerűsége egyértelmű, a magyar villanyautós találkozókon is ebből a típusból szokott megjelenni a legtöbb

Az 5. helyezett a BMW i3, amely egyre népszerűbb, az októberi eladások 17%-os növekedése 2679 példányt jelent. A típusból egy év alatt 27284 talált gazdára.

Az ID.3 érkezése miatt jelentős árengedményekkel kínált Volkswagen e-Golf is remekül szerepelt októberben, 2908 darabos eladása októberben a 3. legnépszerűbb autó volt az EV és PHEV piacon, ami 18% növekedést jelent az előző évhez képest. Ezzel a 6. helyen áll az éves eladási listán 22612 darabbal. Az eladások novemberben sem torpantak meg, a múlt héten jelentette be a Volkswagen a százezredik e-Golf átadását.

Összefoglalva, 2019 októberének legnépszerűbb részben vagy teljesen elektromos autói tehát:
Rangsor Típus 2019. októberi eladások
1. Renault Zoe 3440 db
2. Nissan Leaf 3028 db
3. Volkswagen e-Golf 2908 db
4. BMW i3 2679 db
5. Mitsubishi Outlander 2574 db
6. Mercedes E300d/de 2193 db
7. Tesla Model 3 1767 db
8. Audi e-Tron 1701 db
9. Smart Fortwo EV 1681 db
10. Volvo XC60 T8 PHEV 1670 db

Októberben csak a 7. volt, de az éves listát magasan vezeti a Tesla Model 3

Az éves eladások első tíz helyezettje 2018 november és 2019 október között:

Rangsor Típus 2018. november – 2019. október éves eladások
1 Tesla Model 3 65 682 db
2 Renault Zoe 38 142 db
3 Mitsubishi Outlander PHEV 29 283 db
4 Nissan Leaf 27 573 db
5 BMW i3 27 284 db
6 Volkswagen e-Golf 22 612 db
7 Hyundai Kona Electric 18 646 db
8 Audi e-Tron 12 904 db
9 Mini Countryman PHEV 12 472 db
10 Volvo XC60 T8 PHEV 11 240 db

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.