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 Bár a töltőkábel csatlakoztatása csupán néhány másodperc, az emberek kényelmesek és lusták, így folyamatosan keresik a lehetőséget a vezeték nélküli indukciós töltéshez. A jelenleg rendelkezésünkre álló technológiáknál két alapvető probléma merül fel: az egyik a veszteséges energiaátvitel, a másik a pontos parkolás nehézsége. A töltési veszteséget növeli, hogy az autóknak csupán a gumiabroncsai érintkeznek a talajjal, melyek sajnálatos módon nem rendelkeznek elektromos vezetőképességgel, így mindenképp át kell hidalni az indukciós töltő és az autó közötti légrést. A pontos pozicionálást kamerákkal, automatikus parkolórendszerekkel próbálják segíteni. Mindeközben egyre több a piacon az elektromos motorkerékpár, amelyeknél mindkét fenti probléma sokkal könnyebben kezelhető. Először is egy apró kétkerekűvel sokkal könnyebb pontosan a töltőlap fölé parkolni, mint egy 5 méter hosszú autóval. Másrészt a kétkerekűvel nem tudunk egyszerűen megállni és elsétálni, hiszen a motorkerékpár felborulna megfelelő kitámasztás nélkül. A motorokon gyakoribb oldaltámasz (de igaz ez a ritkább középtámaszra is) fontos tulajdonsága pedig, hogy jellemzően fémből készül. A BMW egyszerű és nagyszerű ötlete tehát az, hogy az oldaltámasz kerüljön az indukciós töltő talajon elhelyezett állomására, így a lassú töltés ezen keresztül kényelmesen, töltőkábel csatlakoztatása nélkül is megoldható. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!