Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Bár a töltőkábel csatlakoztatása csupán néhány másodperc, az emberek kényelmesek és lusták, így folyamatosan keresik a lehetőséget a vezeték nélküli indukciós töltéshez. A jelenleg rendelkezésünkre álló technológiáknál két alapvető probléma merül fel: az egyik a veszteséges energiaátvitel, a másik a pontos parkolás nehézsége. A töltési veszteséget növeli, hogy az autóknak csupán a gumiabroncsai érintkeznek a talajjal, melyek sajnálatos módon nem rendelkeznek elektromos vezetőképességgel, így mindenképp át kell hidalni az indukciós töltő és az autó közötti légrést. A pontos pozicionálást kamerákkal, automatikus parkolórendszerekkel próbálják segíteni. Mindeközben egyre több a piacon az elektromos motorkerékpár, amelyeknél mindkét fenti probléma sokkal könnyebben kezelhető. Először is egy apró kétkerekűvel sokkal könnyebb pontosan a töltőlap fölé parkolni, mint egy 5 méter hosszú autóval. Másrészt a kétkerekűvel nem tudunk egyszerűen megállni és elsétálni, hiszen a motorkerékpár felborulna megfelelő kitámasztás nélkül. A motorokon gyakoribb oldaltámasz (de igaz ez a ritkább középtámaszra is) fontos tulajdonsága pedig, hogy jellemzően fémből készül. A BMW egyszerű és nagyszerű ötlete tehát az, hogy az oldaltámasz kerüljön az indukciós töltő talajon elhelyezett állomására, így a lassú töltés ezen keresztül kényelmesen, töltőkábel csatlakoztatása nélkül is megoldható. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!