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 A CHAdeMO töltőszabvány Japánból indulva gyorsan elkezdett terjedni Európában is, de néhány évvel később az európai szabvány a CCS Combo lett, amelynek nagy előnye, hogy kisebb a helyigénye az autókon, hiszen egy csatlakozóba integrálták az AC és DC csatlakozót, nincs szükség két egymástól teljesen független aljzatra. Az európai gyártók mellett már az ázsiai gyártók is (a Nissan kivételével) ilyen csatlakozóval forgalmazzák Európában az autóikat és a Tesla is ezt a szabványt választotta a Model 3 megjelenésétől. CCS töltők európai eloszlása 2020.01.02 (forrás: ccs-map.eu) A CCS töltők száma is dinamikusan növekszik, a ccs-map.eu oldal adatai szerint mára túllépte a 8000 darabot. Sajnos az oldal kissé elmaradt a frissítéssel, mivel csupán 208 ultragyors töltővel számol, azonban egyedül az Ionity hálózatban van már több mint 200 működő töltő, pedig ezen kívül több európai szolgáltató kínál ultragyors töltési lehetőségeket, például a Fastned és a Fortum. Cserében az adatbázis tartalmaz 415 Tesla töltőt is, amely ugyan fizikailag CCS csatlakozót jelent, ezeken azonban kizárólag a Tesla tulajdonosok tölthetnek. A 8000 töltő közel tizede, 733 darab nem napi 24 órában vagy csak korlátozott kör számára használható. Bár az aktuális pontos töltőszám pontos meghatározására nem alkalmasak a weboldal adatai, a CCS töltők terjedésének gyorsulását jól szemlélteti az alábbi görbe, amelyen látszik, hogy a töltők negyedét (2000 db) a 2019-es esztendő során telepítették. CCS töltők számának növekedése (forrás: ccs-map.eu) Az alábbi táblázatban láthatjuk a töltők országonkénti megoszlását: Ország CCS töltők száma 1. Németország 2054 2. Egyesült Királyság 1414 3. Franciaország 666 4. Norvégia 619 5. Svédország 409 6. Ausztria 377 7. Olaszország 322 8. Svájc 277 9. Spanyolország 227 10. Hollandia 223 11. Dánia 181 12. Lengyelország 172 13. Csehország 129 14. Belgium 126 15. Finnország 121 16. Írország 77 17. Lettország 77 18. Magyarország 75 19. Szlovákia 71 20. Portugália 60 21. Fehéroroszország 54 22. Izland 45 23. Szlovénia 42 24. Litvánia 39 25. Románia 38 26. Horvátország 36 27. Törökország 35 28. Oroszország 26 29. Ukrajna 23 30. Bulgária 22 31. Szerbia 7 32. Észtország 6 33. Görögország 5 34. Liechtenstein 5 35. Luxemburg 4 36. Monakó 3 37. Jersey 3 38. Marokkó 2 39. Andorra 1 40. Egyiptom 1 8074 A Nissan tulajdonosok szerencséjére a CHAdeMO töltők száma sincs lemaradásban, már idén nyáron volt legalább 9200 töltő Európai útjain, ami rámutat, hogy mekkora bajt okozna, ha Európában is átvennék a legújabb magyar szabályozást, amely szerint az évekkel ezelőtt még CCS csatlakozó nélkül telepített töltők ma már nem felelnek meg a töltőüzemeltetési engedély kiadásához szükséges feltételeknek. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!