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 Napok óta követjük a hercehurcát a Tesla első európai gyára, a Giga Berlin építése körül, de szerencsére a német bíróság nem húzta az időt. A fellebbviteli testület pár napra felfüggesztette a munkálatokat, amíg érdemben tudta vizsgálni a Zöld Liga és a bajor környezetvédők beadványát, azonban tegnap megszületett a döntés: folytatódhat a terület megtisztítása. Fellebbezésnek helye nincs, a veszteseknek pedig a 7500 euró perköltséget is meg kell téríteniük. 🇩🇪 GF4 Breaking: The OVG declined the objection and the works to cut the remaining trees can now continue! ✌️ The … "Court of Berlin-Brandenburg has rejected the urgent applications of … against the premature permission of forest clearance on the future Tesla site .." — Alex (@alex_avoigt) February 20, 2020 A német bíróság határozata. Forrás: Twitter / @gigafactory_4 Egység A bíróság döntését nyilván nagy figyelem övezi, de legalább ennyire érdekes volt az ügy körül kialakult politikai egység és a Zöld Ligán belüli repedések, amik a szervezet akciója miatt keletkeztek. A német Die Zeit összefoglalója jól illusztrálja azt a ritka egységet, amit a német politikai elit mutatott fel a projekt mellett. Oliver Kirscher a német Zöldek frakcióvezető helyettese abszurdnak nevezte, hogy egy fenyőültetvényt harcmezővé változtattak a környezetvédők. „Ennek semmiköze a természet védelméhez” – tette hozzá, majd még ennél is tovább ment. „Szomorú, hogy egyes szervezetek kevesebbet foglalkoznak veszélyeztet fajok védelmével, mint amennyit a klímavédelem és a fenntartható energia ellen harcolnak.” – így a német politikus. Párttársa a berlini szenátor Ramona Pop is egyértelművé tette, hogy az immár második legnagyobb politikai erő az országban hogyan vélekedik a helyzetről. „Mennyire visszás egy fenyőültetvényt erdőnek nyilvánítani! Mielőbb biztosítani kell, hogy a tiszta közlekedésért, a klímavédelem érdekében megvalósuljon a Tesla jövőbemutató beruházása. Ez Brandenburg és Berlin érdeke.” – nyilatkozta a politikus. A Zöldek egyébként a párt hivatalos honlapján külön aloldalt indítottak a Tesla gyár kapcsán, amelynek nyitó mondatában üdvözlik a beruházást és, hogy a Tesla részese a német közlekedés forradalmának. 2 német környezetvédő egy rögtönzött préselt fenyőfa emelvényen, IKEA nejlonzacskó kíséretében kötözte magát a Tesla területén a fákhoz. A legközelebbi IKEA vásárlásuk előtt talán majd arról is tájékozódnak, hogy a svéd bútorgyár a világ egyik legnagyobb fa felhasználója. Minden évben a teljes globális fakitermelés 1 százalékát vásárolják fel. Forrás: Twitter/@baumpirat_innen De nem csak a zöldek vannak ezen a véleményen. A CDU részéről Peter Altmeier, Németország gazdasági minisztere szerint „a Tesla brandenburgi gyára mind a klímavédelem, mind a volt keletnémet tartományok számára az egyik legfontosabb beruházás”. Az SPD brandenburgi gazdasági minisztere Jörg Steinbach is támogatja a projektet és felidézte, hogy a kérelem beadását követően két hónapon belül megadták a Teslának az engedélyt a fák kivágására. Az FPD német liberális párt elnöke Christian Lindner pedig azt emelte ki, hogy a konkrét ügy jogi vonatkozásaitól függetlenül is probléma, hogy Németországban ilyen gyakran taposnak a fékbe a nagyberuházások kapcsán. A Német Iparszövetség (BDI) elnöke is hasonlóan gondolkodik. Dieter Kempf szerint mielőbb szükség van a német engedélyezési eljárások felgyorsítására. A német Gazdaságkutató Intézet (IW) pedig arra figyelmeztetett, hogy komoly probléma a német gazdaság számára, hogy a beruházásokat lassú engedélyezési eljárások, tiltakozások és perek kísérik. A szervezet elnöke szerint ez Németországnak a világgazdaságban elfoglalt helyét veszélyezteti. Hivatalos látványterv még nincs, de egy német fiatalember, Tobias Lindh elkészítette az első fázis grafikáját. Forrás: Twitter / @tobilindh Repedések Úgy néz ki a vitát kiváltó Zöld Liga vezetésében sem múlik el következmények nélkül az akció. Az ernyőszervezet egyik tagja, a Cottbus nevű környezetvédő csoport levélben szólította fel a liga vezetőjét a távozásra. A konkrét kérdésektől függetlenül nehezményezik magát az akciót. Mint elmondták, senki nem egyeztetett a tagszervezetekkel a jogi procedúra megindításáról, ők is csak a hírekből értesültek az egészről. "In a letter today, the environmental group Cottbus calls for the resignation of the top of the Brandenburg Green League. The decision to initiate the legal proceedings against the clearing of the Tesla property had been made ina non-transparent and completely haphazard manner." https://t.co/AjmW2GKT7X — Chief Nilsson (@JaJaDaBinx) February 19, 2020 A Liga egyébként már valószínűleg érezte az elmúlt napokban, hogy a közvélemény és a politika haragját is magára vonta és megpróbáltak kompromisszummal, arcvesztés nélkül visszavonulni. Felajánlották a Teslának, hogy visszavonják keresetüket, ha a cég az építkezést ellensúlyozandó 30 kilométer hosszan zöld-kerítést emel az autópálya mellé, hogy ezzel akadályozza meg a homokviharok kialakulását.Ez sokszorosa a Tesla területét szegélyező autópálya hosszának, de a cég belement az egyezségbe. Csakhogy az a bizonyos bajor környezetvédő szervezet, a VLAB, amely együtt perelt a brandenburgi ligával megvétózta az egyezséget, így végül a bíróságra maradt a döntés. A munkagépek azóta már újra meg is indultak. Is saw 6 harvesters working in the shown areas (red arrow). Maybe there are more. Green rectangle is the approximate GF4 building. Furthermore a little transformer house was placed at the main entrance and trucks with tribes exit the #GigaBerlin property. pic.twitter.com/Cu3e3WryKl — Giga Berlin / Gigafactory 4 (@gigafactory_4) February 21, 2020 Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!