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 Közös vállalkozást indított a Volkswagen Group Components és a sanghaji DU-POWER New Energy Technical Co. Ltd., aminek köszönhetően Kínában is sorozatgyártásba kerülhetnek a német vállalat 2018 legvégén bemutatott akkumulátoros villámtöltői. Néhány ilyen berendezés Wolfsburg városában már használatban van egy pilot projekt keretében, a sorozatgyártás elindítását pedig még erre az évre ígéri a Volkswagen Group Components a hannoveri gyárában. A kínai partnerrel közösen az elektromobilitás legnagyobb piacára szintén 2020 második felében kezdődik meg a termelés a Sanghaj melletti Szucsou Wuzhong gazdasági és technológiai fejlesztési zónában. A sajtóanyagban elhelyezett fotó tanúsága szerint a Kínában gyártott villámtöltők némileg eltérő dizájnt kapnak az európai verzióétól, megváltozott a töltőfejek és a képernyő elrendezése, illetve a festés is más. Ezzel együtt azonban továbbra is őrzi kompakt, szögletes, építőkocka formáját. Műszaki jellemzőként a Volkswagen egyedül a 150 kW-os töltési teljesítményt említi, ami több, mint amit az itteni töltőoszlopok kínálnak: a német gyártmányú modelleken egyszerre négy jármű tud töltődni, kettő DC hálózaton maximum 100 kW-tal, kettő pedig AC-n 22 kW-tal. Arról nem tesz említést a gyártó, hogy a beépített akkumulátor kapacitása változott-e – ha nem, akkor összesen 360 kWh-nyi elektromosság várja a villanyautósokat egy teljesen feltöltött akkumulátoros villámtöltőből. Ily módon a berendezés teljesen független tud lenni a hálózattól, és rövid időn belül akár ideiglenesen, akár állandó jelleggel bárhol felállítható, s ez csak egy a számtalan előnye közül. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!