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
auto
2024. 04. 20. szombat

Másfél tonnás utánfutót vontathat a Model Y, de még 1 évet kell várnunk rá

elektromos autó

A Tesla Model Y megjelenésekor a gyártó honlapjáról letölthető kézikönyv szerint úgy tűnt, hogy a Model 3-mal közös alapok ellenére a Model Y nem kaphat vonóhorgot. A teljes képhez nem árt tisztázni, hogy a Model Y egyelőre Európában nem rendelhető és a Model 3 esetén is csak az európai változat vontathat maximum 900 kg össztömegű utánfutót, ami egy lakókocsi vagy kishajó vontatásához kevés, de egy könnyű utánfutó vagy kerékpárok vonóhorgos szállítására tökéletes megoldás.

A Model Y hivatalos méretei és műszaki adatai

Az Electrek mai híre szerint már a Model Y esetén is rendelhető lett a vontatás opció a Tesla konfigurátorában, ráadásul a maximális vontatható tömeg ennél a típusnál nem 2000, hanem 3500 font, ami számunkra emészthetőbb mértékegységben 1586 kg, azaz több mint 1,5 tonna. A vontatási képesség felára 1000 dollár. Ezen kívül 450 dollárért tetőcsomagtartó is rendelhető az autóhoz, így aki nem vontatni, csak kerékpárt szállítani szeretne olcsóbban is megúszhatja, bár egy magasabb építésű SUV esetén a kerékpárok tetőre felhelyezése kevésbé kényelmes, mint egy vonóhorgos kerékpárszállító használata, ezen kívül a tetőn utazó biciklik a hatótávot is jobban apasztják, mint az autó mögött szélárnyékban történő elhelyezés.

Sajnos egy kevésbé jó hírünk is van a Model Y-ra várakozók számára, ahogy Balázs a mai Villanyóra podcastban elmondta, egy éven belül nem számíthatunk Európában a típusra, ugyanis a Tesla nem tervezi Fremontban gyártott autókkal kiszolgálni az európai vásárlókat, azaz meg kell várnunk a Németországban (Giga Berlin) gyártott példányokat.

Szintén nem biztató a típusra vágyóknak, hogy megszakadtak a Berlin melletti gyár alapozási munkálatai. A hír szerint nem a koronavírus járvány akasztotta meg az építkezést, hanem azért álltak le, mert az eredeti alapozási terveket módosítani kell, mivel előre nem tervezett beton pilléreket kell elhelyezni a talajban.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.