2020 első negyedévében a koronavírus elleni védekezéssel járó izoláció, a gyárak és autószalonok bezárása Európa legtöbb országában jelentősen visszavetette az autó eladásokat. A hagyományos autók piacának zsugorodása ellenére Kia jelentősen növelni tudta népszerűségét.
A dél-koreai gyártó 113 026 autót adott el Európában 2020 első három hónapjában, amely bár visszaesést jelent a 2019 első negyedévében értékesített 132 174 darabhoz viszonyítva, de ennek mértéke jóval kevesebb, mint a teljes iparág 26,3 százalékos csökkenése. Ennek eredményeként a Kia a válság ellenére növelni tudta a piaci részesedést: Európában 3,7%-ra, Magyarországon pedig ennél is magasabb, 5,2%-os arányt sikerült elérni.
Egy villanyautókkal foglalkozó oldal számára különösen jó hír, hogy az elektromos(ított) autókat egyre inkább keresik a vásárlók. A Kia esetében is megfigyelhető ez a jelenség, ugyanis az elektromos és hibrid modellek eladása 20,8%-kal emelkedett. Európában 21 340 részben vagy teljesen elektromos Kia modellt adtak el, ezzel az eladásoknak közel ötödét (18,9%) teszik ki a tisztán elektromos és hibrid autók. A tisztán elektromos, akkumulátoros autók aránya ezen a kategórián belül 32% (szemben az előző évi 22%-kal).

A Kia Ceed SW és a Kia XCeed konnektoros hibrid modellek idén már Magyarországról is megrendelhetők.
A Kia tisztán elektromos kínálata jelenleg két modellt tartalmaz. Ezek egyike a Magyarországon is népszerű Kia e-Niro, amelyre hazánkban a forgalmazás megkezdése óta már 130 megrendelés érkezett. Megkezdődött az autók átadása is, ennek felpörgése az év második felében várható. A Kia másik akkumulátoros elektromos modellje a Világ Év Autója választáson a városi autók kategóriáját megnyerő Kia e-Soul. Ez a típus Magyarországon egyelőre nem kapható, de a rangos díj elnyerését követően a gyártó joggal számíthat az e-Soul népszerűségének növekedésére.
Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta: „2020 első három hónapja az egész világot és vele az európai autóipart is megviselte. A Kia azonban még növelni is tudta hibrid és elektromos hajtású modelljeinek eladásait – valamennyi ilyen modellcsaládunk értékesítési számai emelkedtek az első negyedévben. Az új plug-in hibridek érkezése, a több elektromos autó, a kibővített Ceed-családdal együtt komolyan hozzájárult piaci részesdésünk jelentős növekedéséhez.”