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 2020 első negyedévében a koronavírus elleni védekezéssel járó izoláció, a gyárak és autószalonok bezárása Európa legtöbb országában jelentősen visszavetette az autó eladásokat. A hagyományos autók piacának zsugorodása ellenére Kia jelentősen növelni tudta népszerűségét. A dél-koreai gyártó 113 026 autót adott el Európában 2020 első három hónapjában, amely bár visszaesést jelent a 2019 első negyedévében értékesített 132 174 darabhoz viszonyítva, de ennek mértéke jóval kevesebb, mint a teljes iparág 26,3 százalékos csökkenése. Ennek eredményeként a Kia a válság ellenére növelni tudta a piaci részesedést: Európában 3,7%-ra, Magyarországon pedig ennél is magasabb, 5,2%-os arányt sikerült elérni. Villanyautó teszt: Kia e-Niro Long Range (64 kWh) Egy villanyautókkal foglalkozó oldal számára különösen jó hír, hogy az elektromos(ított) autókat egyre inkább keresik a vásárlók. A Kia esetében is megfigyelhető ez a jelenség, ugyanis az elektromos és hibrid modellek eladása 20,8%-kal emelkedett. Európában 21 340 részben vagy teljesen elektromos Kia modellt adtak el, ezzel az eladásoknak közel ötödét (18,9%) teszik ki a tisztán elektromos és hibrid autók. A tisztán elektromos, akkumulátoros autók aránya ezen a kategórián belül 32% (szemben az előző évi 22%-kal). A Kia Ceed SW és a Kia XCeed konnektoros hibrid modellek idén már Magyarországról is megrendelhetők. A Kia tisztán elektromos kínálata jelenleg két modellt tartalmaz. Ezek egyike a Magyarországon is népszerű Kia e-Niro, amelyre hazánkban a forgalmazás megkezdése óta már 130 megrendelés érkezett. Megkezdődött az autók átadása is, ennek felpörgése az év második felében várható. A Kia másik akkumulátoros elektromos modellje a Világ Év Autója választáson a városi autók kategóriáját megnyerő Kia e-Soul. Ez a típus Magyarországon egyelőre nem kapható, de a rangos díj elnyerését követően a gyártó joggal számíthat az e-Soul népszerűségének növekedésére. Kia e-Soul az év városi autója Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta: „2020 első három hónapja az egész világot és vele az európai autóipart is megviselte. A Kia azonban még növelni is tudta hibrid és elektromos hajtású modelljeinek eladásait – valamennyi ilyen modellcsaládunk értékesítési számai emelkedtek az első negyedévben. Az új plug-in hibridek érkezése, a több elektromos autó, a kibővített Ceed-családdal együtt komolyan hozzájárult piaci részesdésünk jelentős növekedéséhez.” Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!