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 Egyetlen töltéssel tette meg a németországi zwickaui autógyár és a svájci Schaffhausen közötti 531 kilométeres távolságot egy sorozatgyártott ID. 3 1st Pro Performance, picivel több mint 100 kilométerrel, azaz nagyjából 24%-kal felülteljesítve az 58 kWh-s akkumulátorral elérhető hivatalos 420 kilométeres WLTP-hatótávot. Arról persze szó sincs, hogy a szakemberek tévedtek volna, és már a hírhedten pontatlan NEDC szabványt felváltó új európai előírásnak sem hihetünk, mindössze annyi történt, hogy Felix Egolf tette a dolgát, és megmutatta, mire képes a villanyautó különösen energiahatékony módban. Egy ilyen bravúr ugyanis csak úgy sikerülhet, ha a járművet egy átlagos vezetésnél sokkal jobban megkíméli a sofőrje – ezt hívjuk hypermilingnak, és így lehetséges az, hogy az autók (nem csupán az elektromosok) több száz kilométert is rá tudnak verni a gyártó által megadott hatótávra. Az extrém alacsony fogyasztásért cserébe gyakorlatilag mindent fel kell áldozni, ami nem a meghajtást szolgálja, és miután minden felesleges nehezék kikerült az autóból, fel kell készülni a monoton tötymörgő tempóra. Ez normális esetben nemcsak nem kívánatos, de nem is engedélyezett, így akik a lehető legtöbb kilométert akarják kihozni az akkumulátorból, azok azt csinálják mint a Hyundai, mely egy zárt versenypályára küldte ki csapatát három Kona Electric-kel. Több mint 1000 kilométert ment egy töltéssel a Hyundai Kona Electric Ahhoz a „futamhoz” képest a Volkswagen által felkért hypermiler utazása inkább amolyan átmenetnek tekinthető a hypermiling felé, hiszen ez a túra teljes egészében közutakon történt. Nem is akármilyen közutakon, hanem 44%-ban autópályán, ahol az energiahatékony sebesség jóval a megengedett alatt van. Felix egyetlen lehetősége a fogyasztás csökkentésére az előtte haladó kamionok szélárnyéka volt. Az autó tömege sem volt ideális, hiszen az operatőrrel és felszerelésével együtt több mint 250 kilóval lett nehezebb, de a sofőr a légkondiról, rádióról, valamint a navigációról sem mondott le, továbbá a nappali menetjelző lámpák is égtek, amik még tovább merítették az aksit. A durván 9 órás út alatt Egolf tulajdonképpen mindent pont ellenkezőképpen csinált, mint ahogyan azt a hypermilingban szokás, ami nem is annyira baj, hiszen így oly módon sikerült bemutatni az ID. 3 1st Pro Performance képességeit, ami nem áll messze a valós körülményektől, és bárki le tudja utánozni. A villanyautó átlagsebessége 56 km/h volt, átlagos fogyasztása pedig 10,9 kWh/100 km. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!