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 Az Egyesült Államokban a Volkswagen ID.4 legalább annyira fontos modell, mint Európában az ID.3, ennek ellenére a gyártó a 2020 decemberére tervezett piaci bevezetést 2021 első negyedévére halasztja az insideevs.com információi szerint. Mi lehet a döntés hátterében, hiszen gyártási nehézségekről nem hallottunk a közelmúltban, és végre a MEB platformos autókhoz újraírt szoftver is elkészült? Végre elkészült az ID.3 szoftvere A válasz nagy valószínűséggel az, hogy Európa elsőbbséget élvez. 2020-tól jelentős mértékben szigorodott a gyártók flottaszintű széndioxid-kibocsátására vonatkozó előírás. Amennyiben egy gyártó túllépi a számára meghatározott értéket, jelentős büntetést kell fizetni. Az autógyártók természetesen mindent megtesznek a büntetés elkerülése érdekében. A Volkswagen például az ID.3 késése miatt többször meghosszabbította az e-Golf gyártását, egyes piacokon jelentős árengedménnyel kínálta az autót. A kínai SAIC Európában MG néven értékesített elektromos autóira járó kvótát is megvásárolták a 2020-2022 közötti időszakra. Kínai gyártótól vásárol szén-dioxid-kvótát a VW Európában Úgy tűnik, egyelőre nem sikerült megúszni a Volkswagen csoportnak a büntetést, és még mindig le kell faragni valamennyit a flotta kibocsátási átlagából, ezért év végéig szeretnének Európában eladni minden egyes legyártott elektromos autót. A cél érdekében néhány hónappal később támadják meg hazai piacán a Tesla Model Y-t. VW ID.4 vs. Tesla Model Y – A Volkswagen szerint Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!