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 A Bloomberg értesülései szerint a Nissan is kihasítana magának egy szeletet az elektromos pick-upok piacából, és tervbe vette az Egyesült Államokban Titan néven forgalmazott platós haszongépjárművének villanyautóvá alakítását. Meg nem nevezett források arról árulkodnak, hogy a japán autógyártó ehhez egy fiatal amerikai cég, a Hercules Electric Vehicles segítségét kéri – a 2018-ban alapított start-upról mi is írtunk korábban, hiszen egyike a számtalan csapatnak, melyek tisztán elektromos pick-uppal próbálnak sikeres autógyártóvá válni. Herkules is villanyautót építene Hivatalos információk egyelőre nincsenek az együttműködésről, de lehetséges, hogy elképesztő módon ráhibáztunk júniusban, amikor a Hercules bemutatta villanyautóját, az Alphát. Akkor ugyanis a látványtervek láttán azt írtuk: „valami ilyesmi lehetne az eredménye annak is, ha a Nissan tisztán elektromosra formálná a Titan pick-upját.” Valóban van hasonlóság, így az sem kizárt, hogy ez szándékos, és már hónapok óta folynak a tárgyalások, de állítólag egyelőre semmit sem írtak alá a felek. A hírek szerint a Nissan a Herculestől vásárolná a tisztán elektromos hajtásláncot a Titanhoz, és a két jármű számos alkatrészen osztozna. A Nissan 2003-ban kezdte el kisteherautójának sorozatgyártását, de sosem tudta felverekedni magát az élmezőnybe a Ford, a Ram, a Chevrolet, és a GMC által uralt piacon. 2019-ben 38%-ot esett vissza a Titan népszerűsége az előző évihez képest, ekkora zuhanást egyetlen másik modell sem tapasztalt a nagy autógyártók Egyesült Államokban értékesített modelljei közül. 2019-ben 31.514 darab talál gazdára belőle, míg az ország kedvenc pick-upjából, a Ford F-szériájából 896.526. A mélyrepülés az idei évben is folytatódik, szeptemberig 24%-kal kevesebb Titan fogyott, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában. A Nissannak egyébként van egy másik pick-upja is, a Frontier, az kicsivel nagyobb népszerűségnek örvend. A tisztán elektromos meghajtás megjelenése azonban alaposan felrázza ezt a szegmenst, ami lehetőséget ad a Nissannak újrapozicionálni járművét. Ehhez persze az kellene, hogy a vetélytársak előtt, vagy legalábbis nem túlságosan lemaradva dobja piacra az elektromos Titant. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!