Heves vitákat váltott ki az elmúlt hónapokban a General Motors és a Nikola Motors közötti együttműködés, miután a Nikoláról éppen az együttműködés küszöbén hozott nyilvánosságra kompromittáló vádakat a Hindenburg Research intézet, melyek egy részét el is ismerte a start-up (a történet részletes előzményei itt olvashatók). A két cég egy 2 milliárd dollár összegű üzletet tervezett nyélbe ütni, amely során a GM 11%-os részesedést szerez a Nikolában, és elvállalja a Badger nevet viselő hidrogénes, és akkumulátoros elektromos meghajtással is tervezett pick-up tervezését, fejlesztését, és gyártását. A Nikola cserébe hozzáférést kapott volna a michigani óriás Ultium padlólemezéhez és akkumulátor-rendszeréhez, valamint Hydrotec üzemanyagcellás technológiájához. Nikola: az évtized átverése? 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 A partnerek által a mai napon kiadott közös közlemény szerint a kritikák ellenére továbbra is fennáll az együttműködés lehetősége, de az immár kizárólag a GM Hydrotec rendszerére terjed ki. A mindkét fél által aláírt nem kötelező érvényű egyetértési megállapodás értelmében a Nikola 7-es és 8-as besorolású nyerges vontatói a General Motors üzemanyagcellás hajtásrendszerével kerülnek forgalomba, de arról is tárgyalások kezdődnek, hogy van-e lehetőség az Ultium rendszer beépítésére is. Kiderült, ki gyártja a Nikola elektromos autóját A mostani megállapodás felülírja a szeptemberit, ami azt jelenti, hogy a 11%-os részesedés megszerzésére, valamint a Badger építésére vonatkozó terveknek is lőttek. A pick-upot a Nikola kezdetektől fogva partnercég általi gyártásra szánta, így mivel a GM visszalépett, más meg aligha fog összeállni a céggel, ez a jármű nem fog piacra kerülni. A kifizetett foglalókat az érdeklődők visszakapják. A GM Hydrotec rendszere A Nikola tervei szerint 2021 végén már elkezdi tesztelni hidrogénes kamionjait a GM technológiájával. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!