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 Hatalmas az érdeklődés a Hyundai első, alapoktól villanyautónak tervezett modellje, az Ioniq 5 iránt. A világon elsőként decemberben Ausztriában nyílt meg az előrendelési lehetőség, és annak ellenére foglalták le néhány hét alatt a 150 példányt, hogy még hivatalos fényképet sem láttunk eddig az autóról. Ioniq 5 – Napelemes tető és 500 km hatótáv Az álcázással alaposan ellátott tesztautók fotói alapján azt már sejteni lehetett, hogy az autó erősen hasonló a tavaly Frankfurtban leleplezett Hyundai 45 tanulmányautóhoz, de most, hogy végre megjelentek az első képek, további bizonyosságot kaptunk arról, hogy a sorozatgyártásba kerülő modell nem csak a 45 tanulmány sziluettjét, de annak néhány fontos stílusjegyét is megőrizte. Az Ioniq 5 lesz az első modell, amely a Hyundai csoport E-GMP platformjára, azaz az elektromos autókhoz tervezett moduláris padlólemezre épül. Az autó egyik újdonsága a V2L lehetőség, amely gyakorlatilag egy 3,5 kW-tal terhelhető konnektor, amivel kempingezéskor, esetleg otthoni áramszünet esetén táplálhatjuk a legfontosabb elektromos berendezéseinket. Hyundai 45 tanulmány Hyundai Ioniq 5 Az autó kétféle akkumulátorral lesz megvásárolható. A kisebb, 58 kWh-s csomag 450 km WLTP hatótávot, a nagyobb, 73 kWh-s akku pedig 550 km hatótávot ígér. Az akku 800 voltos rendszerű lesz, és az ígéretek szerint 18 perc alatt feltölthető 10-ről 80%-ra az erre alkalmas töltőoszlopoknál. A 130 kW-os átlagos töltési teljesítményhez 232 kW-os csúcsteljesítmény tartozik, ami azt jelenti, hogy a megfelelő tartományban 5 perc alatt több mint 100 km hatótáv tölthető vissza az akkuba. Hyundai 45 tanulmány Hyundai Ioniq 5 A töltési jellemzőknél meg kell említeni a napelemes tetőt is, ami a Hyundai Sonata hibridből már ismert. A PHEV modellben a gyártó adatai szerint éves 1300 km-re, azaz átlagosan napi 3,5 km megtételéhez elegendő energia nyerhető a napelemekből. Az új Ioniq-ról még nem ismert hasonló adat, amennyiben az autó hajtásrendszere gazdaságosabb, akár ennél többet is autózhatunk majd ingyen. Az autó leleplezésére, ahogy az utóbbi egy évben már megszokhattuk, a koronavírus világjárvány miatt egy online eseményen kerül majd sor 2021 februárjában. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!